آفتاب

20 هزار هکتار از اراضی بیابانی البرز آماده احداث نیروگاه خورشیدی

20 هزار هکتار از اراضی بیابانی البرز آماده احداث نیروگاه خورشیدی

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: این امکان وجود دارد که 20 هزار هکتار از اراضی بیابانی برای ساخت مرزعه خورشیدی در البرز به متقاضیان سرمایه گذاری داخلی و خارجی اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که بعد از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،افزود:ضرورت داردنیروگاه محلی اختصاصی شهرک صنعتی اشتهارد پیگیری شود که این اقدام باید در اسرع وقت صورت گیرد.
استاندار البرز اضافه کرد: برای تامین انرژی در آینده نیز با توجه به اینکه در سفر رییس جمهوری تاکید شد، باید پیگیری های لازم صورت گیرد، چراکه اکنون به اندازه 3 برابر برق موجود انشعاب پیش فروش شده که باید در این زمینه راهکار ویژه ای اندیشیده شود.
طهایی اضافه کرد: برای ایجاد تصفیه خانه های شهری در نقاط مختلف استان تدابیری اندیشیده شده که در کمترین زمان ممکن محقق می شود و در بخش صنعت و کشاورزی می توان از این پساب های بهداشتی بهره برداری کرد.
وی با تسلیت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو، افزود: این حادثه زنگ خطری محسوب می شود که اگر امکانات و تجهیزات امداد و آتش نشانی تقویت نشود به بحران های جدی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: اهتمام ویژه ای برای ارتقا تجهیزات آتش نشانی وجود دارد و این موضوع اولویت اولیه ستاد حوادث و مدیریت بحران استان است.
طهایی گفت: بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی در البرز فعال هستند که عمده فعالیت آنها در خصوص مواد قابل اشتعال و خطرناک است بنابراین نیاز است که در این رابطه راهکاری برای پیشگیری از حوادثی همچون ساختمان پلاسکو صورت گیرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1611280

وبگردی