آفتاب

شهرکرد میزبان نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی

شهرکرد میزبان نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی

شهرکرد - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور از برگزاری نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به میزبانی شهرکرد خبر داد.

به گزارش ایرنا، منصور سرگزی روز شنبه در نشست هم اندیشی نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به میزبانی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی ها، دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به این استان واگذار شده است.
وی افزود: لزوم استفاده از ابزار تاثیرگذار فضای مجازی برای متولیان امور فرهنگی و دینی برای همگان مشخص و بارز است، به همین منظور مدیران باید قسمتی از فعالیت دستگاه های اجرایی را به سمت و سوی این حوزه هدایت کنند.
سرگزی یادآور شد: اطلاع رسانی اصحاب رسانه از این برنامه ها نقش آفرین و تاثیرگذار در ارتقای شاخص های توسعه ای این حوزه دارد.
معاون اداره کل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: آموزش و پرورش حوزه بسیار بزرگی برای انجام فعالیت های نماز است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن اسکندریان اظهار کرد: وجود 13 میلیون دانش آموز، یک میلیون کارمند و 26 میلیون اولیای دانش آموزان حدود نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: خانواده بزرگ آموزش و پرورش فضای خوبی را برای توسعه فرهنگ نماز در کشور فراهم کرده است.
اسکندریان تصریح کرد: تریبون های نمازجمعه بهترین مکان برای تبلیغ نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی محسوب می شود.
دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: تبدیل تهدید به فرصت در فضای مجازی با وحدت رویه، همدلی، تعامل و همکاری محقق خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین جابر قلیان به ارتباط و رابطه تنگاتنگ وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات با فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: ارتباط مستقیم فضای مجازی با آحاد مردم باعث شده تا بتوان تمامی افراد جامعه را زیرپوشش قرار دهد.
وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی برای براندازی نظام تلاش های زیادی انجام می دهند که باید از همین تهدید در راستای یاس و ناامیدی آنان بهره برد.
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این ستاد در چندین سال اخیر ورود به فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد کریمی تاکید کرد: تاکنون چهار دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.
وی افزود: در این مسابقات 6 هزار وبلاگ نویس و 2 هزار نفر از یاوران فضای مجازی حضور داشته و توانسته اند موضوعات خوبی را وارد فضای مجازی کنند.
کریمی تصریح کرد: نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی اردیبهشت امسال در 2 بخش عمومی و تخصصی کار خود را آغاز کرده که در این راستا تاکنون 700 اثر در فرم ثبت نام جشنواره وارد شده است.
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری به انجام تحقیقات میدانی مطلوب در خصوص برگزاری نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به میزبانی چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: بخش عمومی این جشنواره شامل ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکه های اجتماعی، آلبوم تصویری نماز با اولویت طرح های گرافیکی، استیکرهای نماز و پاور پوینت سازی است.
وی با اشاره به ایجاد افزون بر 300 آلبوم عکس از سوی ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید در زمینه تصاویر شهدا مربوط به حوزه نماز ورود پیدا کند.
کریمی تاکید کرد: کدنویسی قالب سایت و وبلاگ، اینفوگرافیگ نماز، نرم افزارهای تلفن همراه و کلیپ های کوتاه نماز از جمله بخش های تخصصی جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی محسوب می شود.
وی افزود: میانگین سنی مخاطبان نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به میزبانی چهارمحال و بختیاری از 13 سال به بالاست.
کریمی اظهار کرد: نام نویسی در نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.chb¬-namaz.ir انجام می شود.
وی گفت: مهلت ارسال آثار از 15 دی امسال آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد و نتایج آن 5 اردیبهشت سال آینده مشخص می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021
کد N1611223

وبگردی