آفتاب
رییس بنیاد مستضعفان خبر داد؛

ساختمان پلاسکو طی دوسال بازسازی و واگذار می‌شود

ساختمان پلاسکو طی دوسال بازسازی و واگذار می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت:بنیاد مستضعفان ساختمان پلاسکو را با کیفیتی بسیار خوب ظرف مدت دوسال خواهد ساخت و طبق شرایط و ضوابط مشخصی به ذینفعان واحدهای این ساختمان واگذار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی کیا در جریان بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو اظهارداشت:همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این روزها مساله اصلی امداد، نجات و همچنین جمع آوری آثار این حادثه است تا اوضاع برای هر اقدام دیگری مساعد شود.

وی  افزود: دستگاه‌های مختلفی در این بخش مسوولیت دارند، هر چند سرقفلی کلیه واحدهای این مجتمع در گذشته واگذار شده بود و بنیاد مستضعفان هیچ واحدی از این مجتمع را در اختیار نداشت ولی به عنوان مالک ساختمان ما هم مسوولیتی داریم.

وی تصریح کرد: ما از زیر بار مسوولیت شانه خالی نخواهیم کرد و همانگونه که اشاره شد بعد از جمع شدن حادثه، کار گروه رسیدگی به این حادثه مسوولیت هر سازمانی را مشخص می‌کند و سازمان‌ها نیز طبق آن عمل خواهند کرد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه نوید داد: برای رفع نگرانی افرادی هم که در اینجا کسب و کار داشتند عرض می‌کنم که انشاالله بنیاد مستضعفان این ساختمان را با کیفیتی بسیار خوب ظرف مدت دوسال خواهد ساخت و طبق شرایط و ضوابط مشخصی به ذینفعان واحدهای ساختمان واگذار خواهد کرد.

سعیدی کیا همچنین با اشاره به انتقاداتی که در مورد عدم مراجعه او به محل حادثه مطرح شده بود، گفت : با توجه به تذکر واحد امداد و نجات، وجود من در محل حادثه ضروری نبود ولی طی چند روز اخیر ضمن بررسی همه جانبه روش‌های همدردی و همکاری با آسیب دیدگان و سایر عوامل اجرایی؛ بررسی و برنامه ریزی کردیم تا فضا آماده شود؛ موضوع بازسازی ساختمان پلاسکو و از سر گیری کسب و کار ساکنان را بر اساس یکسری مقدمات و برنامه ریزی‌های اولیه اعلام کردیم ضمن اینکه آماده هر گونه همکاری با سایر مسوولان اجرایی در این زمینه هستیم.

کد N1611179

وبگردی