آفتاب

حجم بارش‌های جوی به 56 میلی‌متر رسید/ 6 میلی‌متر بارندگی در حوضه خلیج فارس و دریای عمان

حجم بارش‌های جوی به 56 میلی‌متر رسید/ 6 میلی‌متر بارندگی در حوضه خلیج فارس و دریای عمان

ایلنا: شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه)، به 56 میلی‌متر رسید، میزان بارش‌های امسال در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان نیز به 6 میلی‌متر رسید.

به گزارش ایلنا؛ بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه 2 بهمن ماه)، به 56 میلی‌متر رسید.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه آبریز بندرعباس -سد یج با 23 میلی‌متر بارش بوده که این حوضه در سال آبی گذشته در مدت مشابه هیچگونه بارشی نداشته است.

بنابر این گزارش، کمترین ارتفاع بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مربوط به حوضه‌های مرزی غرب، کرخه، حله رود و رودخانه‌های کوچک، مند- کاریان و خنج، صفر میلی‌متر ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، حوضه‌های آبریز رودخانه‌های بلوچستان نیز از ابتدای سال آبی جاری تا دوم بهمن ماه شاهد 18 میلی‌متر بارش، کارون بزرگ و جراحی و زهره، سه میلی‌متر و کل - مهران و مسیل‌های جنوبی نیز در تاریخ یاد شده شاهد یک میلی‌متر بارش بوده‌اند.

 لازم به ذکر است، حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا پایان 2 بهمن معادل 92 میلیارد و 29 میلیون مترمکعب بوده است.

در این گزارش آمده است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت، 99 میلی‌متر، 43 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته، 128 میلی‌متر،56 درصد کاهش داشته است.

 

کد N1611087

وبگردی