آفتاب

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به واحدهای تولیدی پلاسکو

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به واحدهای تولیدی پلاسکو

وزیر تعاون گفت: بیمه بیکاری کارگرانی که بدلیل ریزش ساختمان پلاسکوی تهران بیکار شده اند، برقرار می‌شود و به صاحبان واحدهای تولیدی پلاسکو نیز وام ۱۰۰میلیونی با سود۴درصد پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو از فردا (یکشنبه) می توانند برای دریافت بیمه بیکاری به اداره های کار مراجعه کنند.

 وی تصریح کرد: قرار است یک مرکز تولید موقت ایجاد شود.

این مقام مسئول افزود: سازمان تامین اجتماعی هزینه تکمیل درمان آتش نشانان را متقبل و مستمری شهدا از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به دارندگان کارگاه‌های تولیدی در پلاسکو با هماهنگی استانداری وام ۱۰۰ میلیونی با بهره ۴ درصد داده می‌شود.

وی ادامه داد: اقدام دیگر این است که با توجه به اینکه به ایام شب عید نزدیک می‌شویم وجوهی را در اختیار بانک رفاه قرار دادیم تا وام‌های ارزان‌قیمت به افرادی که کارگران بیکار شده پلاسکو را به کارگیری کنند، ارائه شود.

ربیعی گفت: با استاندار تهران صحبت کردیم که بتوانیم محلی را در تهران آماده کنیم و این محل، مرکز تولید موقت شود ضمن اینکه با صندوق کارآفرینی امید صحبت کردیم که بتوانیم وام‌های ارزان‌قیمت به مجموعه‌های تولیدی پلاسکو ارائه دهیم و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد برای کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم.

او اظهار کرد: ما اسامی همه کسانی که در لیست تامین اجتماعی هستند را انتقال داده‌ایم که بتوانیم به سرعت بیمه بیکاری آنها را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد:  مستمری آتش نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود و برای این امر ماموران ما به منزل آنان مراجعه می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: سعی می‌کنیم افراد بیکار شده را سریع‌تر سامان دهیم از سوی دیگر وزیر کشور امروز با هیات امنای ساختمان پلاسکو جلسه‌ دارد تا با همفکری آنها امور سریع‌تر پیش برود و سامان یابد.

 

کد N1611060

وبگردی