آفتاب

خبرگزاری های دنیا درباره حادثه پلاسکو چه گفتند؟ /تصاویر

خبرگزاری های دنیا درباره حادثه پلاسکو چه گفتند؟ /تصاویر

خبرگزاری‌های معتبر جهان از ساعات ابتدایی فروریزی ساختمان پلاسکو به پوشش خبرهای این حادثه تلخ پرداختند.

اگر به سرچ واژه‌هایی مانند "آتش‌نشان"، آوار یا فروریزی در فضای مجازی و اینترنت بپردازید، تمامی شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌های جهان از فاجعه‌ای بزرگ در مرکز شهر تهران خبر می‌دهند. خبری دردناک و مهم که طی آن بسیاری از مردم و آتش‌نشانان کشورمان جان باختند و باز تهران را در یکی از تلخ‌ترین رویدادهای جهان در رده ترندهای برتر قرار دادند.
در روز گذشته، مردم در فضای مجازی به این بی‌پایان واکنش نشان دادند. تصاویر در فضای مجازی حکایت از تاثر سنگین مردم دارد. شبکه‌های داخلی در پوشش اخبار سنگ تمام گذاشته و ثانیه به ثانیه به گزارش اخبار پرداختند. اما این رویداد از چشم جهانیان نیز مخفی نماند و تا جایی پیش رفت که آتشنشانان جهان با ارسال تسلیتی با همکارانشان در داخل همدردی کردند.
به گزارش عصر ایران، خبرگزاری‌های معتبر جهان از ساعات ابتدایی فروریزی ساختمان پلاسکو به پوشش خبرهای این حادثه تلخ پرداختند.
شبکه بزرگ الجزیره با انتخاب تیتر "مرگ 20 نفر در واژگونی ساختمان پلاسکو تهران" و انتشار تصویر ساختمان در حال سوختن نوشت: آتش‌نشانان در طبقات بالای ساختمان در حال مبارزه با شعله‌های آتش بودند که بخشی از ساختمان فروریخت. این در حالی بود که مغازه‌داران و مالکان برای به دست‌آوردن اسناد با ارزش خود به داخل ساختمان بازگشته بودند.

سی‌ان‌ان نیز در گزارشی مفصل به نقل از محمد باقر قالیباف شهردار تهران نوشت: 20 آتش‌نشان که برای نجات جان مردم تلاش می‌کردند جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه گاردین نیز با اشاره به حضور مقامات ارشد ایران بر سر صحنه حادثه، به نقل از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری این حادثه را غیرقابل باور و شوکه‌کننده نامید و نوشت که ایران از گروه‌های مختلف داخلی مانند نیروهای نظامی برای حل بحران کمک گرفته است.

خبرگزاری ای بی سی نیز با اشاره به ارسال پیام تسلیت رهبرایران و رئیس‌جمهور به خانواده قربانیان، به نقل سخنگوی آتش‌نشانی تهران نوشت" پیش از این بارها در خصوص فقدان امنیت ساختمان پلاسکو به مالکان و فعالان در این ساختمان هشدار دادیم.

اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های جهان با انتخاب تیترهای مشابه از کشته شدن 20 تا 25 آتش‌نشان و فروریزی ساختمان پس از سوختن خبر دادند.
خبرگزاری بلومبرگ نیز از دستور ویژه حسن روحانی به عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص بررسی ویژه این حادثه نوشت. این خبرگزاری همچنین مطرح کرد که روحانی وزرا را موظف به انجام ملاحظات ویژه در خصوص رسیدگی به وضعیت مصدومین کرده است.

ایندیپندنت نیز با اشاره به انتقال 88 نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان‌های تهران نوشت: حدود 45 نفر از مصدومین را آتش نشانان تشکیل می‌دادند. اما هنوز مشخص نیست که جراحات از شعله‌ها آتش ناشی شده یا از آوار ساختمان!

این روزنامه به نقل محسن قمیسی یکی از مالکان 400 واحد تجاری پلاسکو نوشت: من اینک همه چیز خود را از دست داده‌ام و نمی‌دانم از این پس چه کار کنم.
رویترز به نقل از خبرگزاری میزان ایران نوشت که برخی از زیر آوارماندگان با ارسال پیامکی از زنده ماندن خود خبر داده‌اند. البته بسیاری از این خبرها که از سوی خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده‌اند، پس مدتی توسط مقامات تکذیب شدند.

خبرگزاری آلمانی دویچه‌وله، به نقل از علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران نوشت: متاسفانه از سرنوشت تعدادی از کسبه و شاغلان ساختمان پلاسکو اطلاعی در دست نیست. این خبرگزاری همچنین از اعتراض یک آتش‌نشان به مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر در خصوص نبود امکانات و کمبود بودجه نوشت.



نیویورک تایمز نیز با اشاره به ضرر 600 میلیارد دلاری در این حادثه نوشت، ابعاد واقعی خسارات هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.



عصر ایران
کد N1610920

وبگردی