آفتاب

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل درگذشت

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل درگذشت

سرمربی سابق برزیل که با این تیم فاتح رقابت های المپیک تابستانی قاره آمریکا شده بود، در سن ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کارلوس آلبرتو سیلوا» که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل بود، روز جمعه در سن ۷۷ سالگی درگذشت. سیلوا به همراه تیم ملی برزیل در سال ۱۹۸۷ قهرمان رقابت های المپیک تابستانی موسوم به «پن آمه ریکن» شده بود.

وی در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ پورتو را دوبار قهرمان لیگ پرتغال کرد و بعد از آن برای مدتی در اسپانیا و باشگاه لاکرونیا مشغول به کار بود.

وی همچنین در برزیل سرمربیگری تیم هایی چون اتلتیکو مینیرو، پالمیراس و کروزیرو را بر عهده داشت، جایی که در آن برای نخستین بار به «رونالدو»یِ جوان بازی داد.

یکی از همکاران وی به «AFP» خبرگزاری رسمی فرانسه گفت: او اوایل صبح امروز در خانه اش (در بلوهوریزونته، شهر جنوبی برزیل) درگذشت.

هنوز هیچ منبعی از جزئیات مرگ وی صحبتی نکرده است اما رسانه های برزیلی گزارش کرده اند که سیلوا به خاطر عمل قلبی که سال گذشته انجام داده بود، تحت درمان بود.

«خورخه نونو پینتو» رئیس باشگاه پورتو از سیلوا به عنوان «مرد خستگی ناپذیر» یاد کرد و در پیامی اینترنتی درگذشت وی را تسلیت گفت.

کد N1610753

وبگردی