آفتاب
وزیر ارتباطات:

فاز اول شبکه دولت الکترونیک در کشور دهه فجر افتتاح می شود

فاز اول شبکه دولت الکترونیک در کشور دهه فجر افتتاح می شود

قزوین- وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: به منظور ایجاد شفافیت در امور دولتی و کاهش هزینه های مردم و جلب رضایت عمومی فاز اول شبکه دولت الکترونیک دهه فجر افتتاح می شود.

سید محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان سفر به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین فعالیتهای مخابراتی را تشریح کرد.

واعظی در خصوص هوشمند سازی خدمات در کشور گفت: هیچ بخشی در کشور اگر هوشمند نشود نمی تواند خدمات مناسب را به مردم ارائه کند لذا در اجرای شبکه ملی عزم جدی داریم.

وی افزود: برای کاهش هزینه های مردم باید مراجعه به ادارات به حداقل برسد لذا با تحقق دولت الکترونیک تلاش می کنیم تا مردم بتوانند کارهای اداری خود را با کمترین مراجعه به دستگاهها انجام دهند.

واعظی تصریح کرد: اگر همه کارها الکترونیکی شود ضمن شفاف سازی امور و کاهش تخلف احتمالی، سرعت خدمت رسانی بالا رفته و با کاهش مراجعه حضوری مردم زمینه کم شدن هزینه های شهروندان نیز محقق خواهد شد.

وی گفت: با این کار می توانیم به بهبود فضای کسب و کار هم کمک کنیم و رضایت مردم را در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: با توجه به قیمت ۳۰ هزار ریالی هر گیگ اینترنت ثابت در کشور ما، وضعیت اینترنت در حال بهبود است و در آینده نزدیک این هزینه کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ایران در ردیف ۱۰ کشور شاخص دنیا در زمینه ارائه بسته های اینترنتی ارزان قیمت است و جمهوری اسلامی به ۱۷ شرکت توزیع کننده اینترنت از جمله مخابرات مجوز داده است.

آسیب های فضای مجازی را کاهش می دهیم

واعظی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های فضای مجازی یادآورشد: با توجه به این موضوع کمیته ویژه فضای مجازی تشکیل شده و فاز بندی شبکه ملی اطلاعات نیز  با سرعت بالا در تولید محتوا و سرمایه گذاری شکل گرفته تا از این فضا برای تبلیغ اندیشه اسلامی، دیدگاههای ایرانی اسلامی استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کارهای فنی انجام شده در رفع آسیب های فضای مجازی اظهارداشت: سرعت بخشیدن به بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات از جمله کارهای ایجابی در این زمینه بوده و در زمینه سلبی نیز امضای قرارداد با ۱۴ دانشگاه با محوریت پژوهشگاه ICT برای اجرای فیلترینگ هوشمند از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای فیلتیرینگ هوشمند گفت: فاز نخست این طرح اجرا شده و فاز دوم به پایان رسیده و با آغاز مرحله سوم تمامی صفحه های غیرقابل قبول و مستهجن مسدود و دغدغه جامعه و خانواده ها برای دسترسی به فضای مجازی پاک نیز محقق می شود.

واعظی تصریح کرد: به موضوع فضای مجازی پاک اهمیت زیادی می دهیم و اداره کل صیانت اجتماعی راه اندازی شده تا در این زمینه فعالیت کند.

وی اضافه کرد: به گفته رئیس جمهوری، دولت و تمامی مسئولان وظیفه دارند نسبت به ایجاد فضای مجازی پاک اقدام کنند تا دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص به صورت کامل برآورده شود.

سرمایه گذاری ۱۵۸ میلیارد تومانی در بستر ارتباطی استان قزوین

واعظی در خصوص خدمات ارتباطی در استان هم گفت: با سرمایه گذاری ۱۵۸ میلیارد تومانی در بستر مخابراتی و ارتباطی استان قزوین پهنای باند ۴ برابر و شبکه انتقال و تعداد مشترکان اینترنت ۵ برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات یادآورشد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و تاریخی استان قزوین، با توسعه زیرساخت ها و ایجاد بستر الکترونیکی برای داد و ستد و گسترش تجارت، برای رشد و توسعه کشور گام برداشته ایم.

واعظی گفت: پهنای باند در استان قزوین در سال های اخیر چهار برابر شده، شبکه انتقال آن نیز حدود پنج برابر، تعداد مشترکان اینترنت آن از ۶۵ هزار به ۳۲۵ هزار نفر افزایش یافته و به ۱۰۰ روستای استان نیز شبکه اینترنت واگذار شده است.

وی با اشاره به خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال گذشته در استان قزوین گفت: ۴۰۱ روستای استان قزوین از ارتباط اینترنت، ۱۲ شهر از نسل سوم اینترنت و ۸ شهر نیز از نسل چهارم اینترنت بهره مند شده است.

واعظی افزود: امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم ۳۴۴ روستای دیگر استان قزوین از خدمات اینترنت بهره مند شده و۷۰ کیلومتر فیبر نوری عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات اضافه کرد: افزایش سه برابری خط انتقال، توسعه اینترنت نسل سوم به تمامی شهرها و توسعه نسل اینترنت چهارم به ۲۲ شهر این استان از دیگر برنامه عهای وزارتخانه برای تامین زیرساختهای ارتباطی در قزوین است.

واعظی بیان کرد: در شهر تاکستان هم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل خواهند شد و برای ارائه فیبر نوری در این شهر هم آمادگی داریم.

کد N1610660

وبگردی