آفتاب

تعطیلی دامداری‌های رودبار/ در سال 15 روز علوفه برای تغذیه دام وجود دارد

تعطیلی دامداری‌های رودبار/ در سال 15 روز علوفه برای تغذیه دام وجود دارد

یک کشاورز رودباری گفت: ورود آفات مثل مگس زیتون که برای توزیع نهاده های مگس زیتون و موجب توزیع کارت های زرد و هزینه های هنگفت شده است که همین امر موجب شد این سوال به وجود بیاید که افرادی حتی از مبارزه با آفات نیز سود می برند.

یک کشاورز رودباری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی این شهرستان بیان داشت: قرار بر این بود که باغات این شهرستان 10 هزار هکتار توسعه پیدا کند؛ اما در حال حاضر به نصف این رقم یعنی 5500 هکتار تقلیل پیدا کرده است.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت اجرای آبیاری تحت فشار در این شهرستان تا چه اندازه اجرایی شده است، اظهار داشت: قرار بر این بود که آبیاری تحت فشار در 5 هزار هکتار از اراضی اجرایی شود؛ اما تنها در 1500 هکتار اجرایی شده است.

این کشاورز در رابطه با عملکرد کنترل آفات در این منطقه که جزو قطب های تولید زیتون است بیان داشت: قاچاق کالای کشاورزی در استان گیلان ضمن اینکه به تولید داخلی ضربه زده است موجب ورود آفات شده است .عملکرد در زمینه کنترل آفات بسیار ضعیف بوده است.مسئولین حفظ نباتات کشور و به تبعات آن مسئولین استانی در رابطه با این مساله کم کاری می کنند.

او افزود: ورود آفات مثل مگس زیتون که برای توزیع نهاده های مگس زیتون و موجب توزیع کارت های زرد و هزینه های هنگفت شده است که همین امر موجب شد این سوال به وجود بیاید که افرادی حتی از مبارزه با آفات نیز سود می برند.اقداماتی برای جلوگیری از واردات این محصول شده است اما عده ای سودجو این کار را بصورت مستمر انجام می دهند.

او در ادامه تاکید کرد که در بخش دام و طیور اکثر دامداری ها تعطیل هستند و در بخش مرتع همه مراتع از حالت استفاده خارج و تخریب شده است و در سال بیش از 15 روز علوفه بیشتر برای تغذیه وجود ندارد.

کد N1610573

وبگردی