آفتاب
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس:

امدادگران باعث نجات جان صدها انسان در ساختمان پلاسکو شدند

امدادگران باعث نجات جان صدها انسان در ساختمان پلاسکو شدند

کرج -ایرنا- رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو گفت: نیروهای امدادی باعث نجات جان صدها انسان در ساختمان پلاسکو شدند.

محمد جواد کولیوند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم ها امدادی از همان لحظات اولیه به وظایف خود به درستی عمل کردند و با اقدام به موقع خود سبب نجات جان بسیاری از شهروندان شدند، بنابراین نجات جان انسان ها مقدم بر کندو کاو در خصوص وقوع حادثه است.
وی ادامه داد: اظهارنظرهایی که درخصوص چرایی وقوع حادثه شنیده می شود، نباید اکنون مطرح شود که البته ساختمان به دلیل قدمتی که داشته به صورت عمودی ریزش داشته است.
کولیوند گفت: ساختمان پلاسکو متولی و هیات مدیره داشته و شهرداری چندین بار به طور متوالی اخطارهای ناایمن بودن آن را ابلاغ کرده بود.
وی اضافه کرد: بی توجهی به تذکرات ایمنی سبب بروز این حادثه غم بار شد و پرداختن برخی به حواشی سیاسی حادثه پلاسکو و حوادثی از این دست جایز نیست.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هرحال اتفاق ناخوشایند بزرگی رخ داده و این حادثه به قدری مهم بود که مقام معظم رهبری نیز ورود داشتند.
وی ادامه داد: پس در حادثه پلاسکو تمام مسئولان با دل و جان به فرمایشات مقام معظم رهبری و اولویت نخست که نجات جان انسان های گرفتار در زیر آوار است، التزام داشته باشند.
کولیوند خاطرنشان کرد: این موضوع مهم از سوی مدیریت بحران کشور در دست بررسی به جد قرار گرفته و با هماهنگی دستگاه های امداد و نجات تلاش های قابل توجهی در حال انجام است.
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1610508

وبگردی