آفتاب

امام جمعه مشهد: آمریکا فقط زبان قدرت را می فهمد

امام جمعه مشهد: آمریکا فقط زبان قدرت را می فهمد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: با بیش از نیم قرن تجربه استکبار ستیزی به این نتیجه رسیده ایم که آمریکا فقط زبان قدرت را می فهمد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه افزود: ملت ایران طی 52 سال استکبار ستیزی خود هیچگاه از این اصل تنزل و تغافل نداشته است.
وی ضمن تجلیل از شهید محمد بخارایی به عنوان عامل ترور حسنعلی منصور اظهار کرد: ترور این مزدور و خدمتگزار بی مزد و مواجب آمریکا که لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس برد به عنوان یک مبارزه و رویارویی صریح و شفاف در تقابل با استکبار جهانی مبدل شد.
وی گفت: در رژیم پهلوی آمریکا می خواست با اعلام حکومت نظامی کشتار راه انداخته و جلو انقلاب مردم را بگیرد اما با فرمان امام راحل مردم به خیابانها ریختند و رژیم ناکام ماند و این همان زبان زور و قدرت بود که مردم ما به آمریکا نشان داد.
امام جمعه مشهد افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز هر جا ایستادگی و قدرت ملی مردم در برابر استکبار جهانی به رخ کشیده شد، آمریکا مجبور به عقب نشینی شد.
وی اظهار کرد: آمریکا درنده ای است که جز قدرت و زور چیزی نمی فهمد و قدرت مقاومت مردم آمریکا را به عقب می راند.
وی همچنین با گرامیداشت دهه فجر گفت: باید ضمن برگزاری باشکوه و مردمی جشن های دهه فجر به همزمانی روز 22 بهمن با شب شهادت حضرت زهرا (س) نیز توجه داشته و سعی شود با متمرکز کردن جشن ها در سالروز ولادت حضرت زینب (س)، این دهه رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد.
امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران افزود: در این حادثه دلخراش که در قلب کشور رخ داد بیش از 600 واحد اقتصادی با خاک یکسان شد و تعدادی از عزیزان ایثارگر و فداکار آتش نشان در آن شهید و مصدوم شدند.
وی با تسلیت شهادت آتش نشانان اظهار کرد: امیدوارم خداوند برکات خود را جایگزین این مصیبت کند و به خانواده های مصیبت دیده صبر عنایت نموده و عزیزان از دست رفته را نیز با شهدای اسلام محشور فرماید.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1610046

وبگردی