آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

اوباما با روسیاهی کاخ سفید را ترک خواهد کرد

اوباما با روسیاهی کاخ سفید را ترک خواهد کرد

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اوباما با روسیاهی کاخ سفید را ترک خواهد کرد،گفت: دلیل این روسیاهی رویکرد خصمانه دولت او در قبال مردم مظلوم منطقه و حمایت از تروریسم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خلال خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر، ضمن بیان اینکه  بسیاری از صاحبنظران در درون آمریکا معتقد هستند از امشب دروغگویی از کاخ سفید می رود و بیگانه ای می آید، ابراز داشت: نباید انتظار تغییر در سیاست های خصمانه دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری چهل و پنجمین رئیس جمهورش بود چرا که حمایت از اسرائیل و اسلام ستیزی دکترین غالب در این کشور است.

وی افزود: ملت ایران از آمریکا متنفر است و شعار مرگ بر آمریکا به ویژه در نماز جمعه و محافلی که در کشور تشکیل می شود از یاد نمی رود و این امر به دلیل تمام سیاست های خصمانه آمریکا و جنایاتش در تاریخ بشریت و حمایت از تروریست ترین انسان های روی کره زمین است.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه حفظ جمهوری اسلامی از اصلی ترین واجب ها است، گفت: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره راهگشای ایران اسلامی در بزنگاه های تاریخ معاصر است لذا باید در برابر تمام توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه هدف اصلی ایران اتصال جمهوری اسلامی به حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) است و این امر خاری در چشم بدخواهان نظام اسلامی محسوب می شود، ابراز داشت: امام راحل(ره) ۳۸سال پیش با این هدف و با همراهی مردم بر سلطنتی دوهزار و ۵۰۰ساله غلبه کرد و این آرمان تا به امروز در رگ و پوست و پی مردم ایران اسلامی ریشه دارد که پرچم دار این نظام امام عصر(عج) است و ان شاالله این پرچم به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان تحویل داده می شود.

وی افزود: دشمنان باید آرزوی ذلت ملت ایران را به گور ببرند چرا که قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و این نظام هر روز با صلابت تر از همیشه ایستادگی می کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه شاه بازیچه ای در دست انگلیس و آمریکا بود، گفت: این گماشته ابرقدرت ها با دین و دنیای مردم بازی کرد و در حقیقت کشور در دست بیگانگان اداره می شد لذا تمام متخصصان و تکنسین ها حتی پزشکان ما خارجی بودند اما امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب اسلامی دانش بومی در تمام عرصه ها حتی هوافضا که روزگاری در آؤزوی ایرانیان بود، پیشرفت کرده اند.

آیت الله شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری مردم محور برنامه های دهه فجر شد و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است لذا باید همین مردم در برگزاری مراسم جشن سالگرد آن سهیم باشند.

وی افزود: انقلاب از بطن توده های جامعه و مردم مستضعف به وجود آمد لذا امروز به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ولایت فقیه هر روز با صلابت از روز گذشته در پهنه دنیا و در عرصه های منطقه ای و فرامنطقه ای می درخشد.

امام جمعه سمنان همچنین به برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در سمنان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ویژه این ایام در کنار رژه موتوری، راهپیمایی، یادواره شهدا، سخنرانی های مذهبی، گردهمایی های مذهبی و ... برگزاری مراسم ۱۰ شب ۱۰ مسجد با محوریت قرآن و تلاوت آیات وحی است که این امر نشان دهنده ریشه انقلاب اسلامی ایران در آیات الهی و دستورات دین مبین اسلام دارد که امام راحل(ره) به پیروی از قران کریم بارها اشاره و تاکید داشتند.

آیت الله شاهچراغی در پایان یاد و خاطر آتش نشانان جان باخته حادثه ساختمان پلاسکو را نیزگرامیداشت و ابراز داشت: آتش نشان سمبل مقاومت، ایثار و فداکاری است و ما برای خانواده های بازماندگان آروز صبر داریم.

کد N1610040

وبگردی