آفتاب
امام جمعه قم:

فداکاری آتش‌نشانان تحسین برانگیز است/ مردم بحرین حق رأی می‌خواهند

فداکاری آتش‌نشانان تحسین برانگیز است/ مردم بحرین حق رأی می‌خواهند

قم - امام جمعه قم آتش سوزی ساختمان پلاسکو را حادثه تلخی دانست و گفت: شهامت و فداکاری نیروهای آتش‌نشانی برای نجات جان مردم تحسین برانگیز است و جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در سخنانی با تسلیت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر و خود بر پیکر ایشان نماز اقامه کردند و مردم نیز در مراسم تشییع و برگزاری مراسم گرامیداشت سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت تعدادی از آتش‌نشان‌ها در حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکوی تهران، اظهار داشت: این حادثه تلخی بود و شهامت و فداکاری آتش‌نشان‌ها برای نجات جان مردم جای قدردانی دارد و تحسین برانگیز است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: این حادثه غمبار ما را داغدار کرد و این تلاش‌های مجاهدانه آتش‌نشان‌ها پلی است برای ورود به بهشت چرا که پیامبر اسلام(ص) فرمود «کسی که گروهی از مسلمین را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود».

وی همچنین از مردمی که در اطراف این ساختمان تجمع کردند خواست تا متفرق شوند تا نیروهای امدادی بتوانند راحت‌تر به فعالیت خود ادامه دهند.

مقاومت مردم یمن مقابل تجاوز سعودی‌ها

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات وحشیانه سهودی‌ها به مردم یمن، اظهار داشت: در این حملات خسارات بسیاری به مردم مظلوم یمن وارد شده است و در پی آن کمبود شدید غذا و آب مشکل دیگری است که برای مردم بیگناه این کشور ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم یمن با مقاومت در برابر تجاوزهای سعودی‌ها همچنان ایستاده‌اند.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات بحرین نیز بیان گفت: در بحرین نیز جنایات جدیدی از سوی آل خلیفه در حال انجام است و بر خشم مردم بحرین دامن زده است که اعدام سه جوان انقلابی مردم را در مرحله جدیدی از مبارزه قرار داده است.

وی تأکید کرد: خواسته مردم بحرین تنها داشتن حق رأی است و آل خلیفه مانع از این امر شده است.

کد N1610025

وبگردی