آفتاب

بازتاب حادثه پلاسکو در رسانه‌های خارجی

بازتاب حادثه پلاسکو در رسانه‌های خارجی

رسانه های مختلف دنیا به بازتاب گسترده حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو پرداختند.

به گزارش ایلنا،  سانحه غم‌بار ساختمان پلاسکو در تهران، که به شهادت شماری از آتش‌نشان‌های فداکار منجر شد در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران پرداخت و به نقل از «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران گفت دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان طی عملیات اطفای حریق و نجات مردم جان خود را از دست داده‌اند.

«ان‌بی‌سی‌نیوز» نیز با انتشار ویدیویی از حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو، اعلام کرد طی این حادثه دست‌کم ۳۰ نفر جان باختند و اکثر جان‌باختگان این حادثه آتش‌نشان‌هایی بودند که مشغول عملیات امداد و نجات و اطفای حریق ساختمان بوده‌اند.

«الجزیره» نیز با پوشش خبر سانحه پلاسکو، اعلام کرد طی این حادثه دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان زخمی شده‌اند.

برخی از رسانه‌های اسرائیلی نیز با پوشش خبری این حادثه خبرهای ضد و نقیضی را منتشر کردند.

«هاآرتص» اعلام کرد در این حادثه دست کم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند در حالیکه «جروزالم پست» گزاذرش داده که طی این حادثه ۲۲ نفر کشته و دست کم ۷۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«راشاتودی» نیز طی گزارش کاملی از این سانحه، نوشت دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان جان خود را از دست دادند.

«بی‌بیسی» نیز که در گزارشات اولیه خود بدون توجه به سانحه روی داده در ساختمان پلاسکو به کالبد شکافی وقایع ابتدای انقلاب در خصوص مالک این ساختمان پرداخت و به جان باختن دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان در حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان اشاره کرد.

«ایندیپندنت» نیز به شهادت ۲۰ آتش‌نشان به دلیل ماندن در زیرآوار ناشی از فروریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرده است.

«ای‌بی‌سی‌نیوز» نیز در گزارشی از سانحه آتش‌سوزی و فرویختن ساختمان پلاسکو مخابره کرد.

شبکه «المنار» نیز با انتشار پیام تسلیت رهبر انقلاب و گزارشی مبسوط از این سانحه حادثه آتش‌سوزی، فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به جان باختن تنی چند از پرسنل آتش‌نشانی شد را دردناک خواند واعلام کرد دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان در این حادثه به شهادت رسیدند.

«سی‌ان‌ان» نیز با انتشار ویدیو و تصاویر حادثه آتش‌سوزی و فرویختن ساختمان پلاسکو، عنوان کرد دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان کشته و ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار خبر سانحه پلاسکو، مدعی شد دست‌کم ۳۰ آتش‌نشان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

«السومریه» نیز در ساعت اولیه وقوع حریق با انتشار ویدیویی از سانحه فروریختن ساختمان پلاسکو ،از حضور گسترده نیروهای امدادی و آتش‌نشان و تلاش برای اطفای کامل حریق و نجات آتش‌نشان‌هایی که زیر آوار مانده‌اند، خبر داد.

«المسیره» یمن نیز با انتشار ویدیوی فروریختن ساختمان پلاسکو، اعلام کرد که در زمان فروریختن این ساختمان دست‌کم ۳۰۰ نفر داخل ساختمان حضور داشته‌اند.

«اسپوتنیک» نیز طی گزارشی از حادثه پلاسکو اعلام کرد نیروهای امدادی تاکنون موفق شده‌اند ۳۵ نفر از مجروحان را از زیر آوار خارج کنند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز با انتشار گزارش‌های متعدد و اخبار لحظه به لحظه از حادثه پلاسکو و همچنین انتشار ویدیوی فروریختن این ساختمان، به پوشش خبری این واقعه پرداخت واعلام کرد در این حادثه دست‌کم ۲۰ آتش‌نشان جان خود را از دست دادند و ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز ضمن گزارشی تعداد قربانیان این حادثه را دست‌کم ۴۰ نفر اعلام کرد و تمامی این قربانیان را از نیروهای آتش‌نشانی خواند.

روزنامه «داون» پاکستان نیز در تارنمای اینترنتی خود با پوشش تصویری سانحه پلاسکو تعداد قربانیان این حادثه را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود در این حادثه دست‌کم ۷۵ نفر نیز زخمی شدند.

کد N1609944

وبگردی