آفتاب
استاندار کردستان:

مهمترین مانع توسعه کردستان نبود زیرساخت های حمل و نقل است

مهمترین مانع توسعه کردستان نبود زیرساخت های حمل و نقل است

سنندج- استاندار کردستان مهمترین مانع توسعه استان را نبود زیرساخت های حمل و نقل ذکر کرد و گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنج شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درسالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: کردستان از لحاظ زیرساخت های حمل و نقل در مقایسه با سطح کشور وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه کردستان است، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از موانع توسعه استان مربوط به نامناسب بودن زیرساخت های حمل و نقل آن است.

وی با بیان اینکه در حمل و نقل زمینی استان مشکل جدی دارد، بیان کرد: کردستان جزو معدود استان های کشور است که فاقد آزاد راه است و در زمینه شاخص بهره مندی از بزرگراه هم جزو استان های آخر است.

استاندار کردستان اضافه کرد: وضعیت رضایت بخشی هم در زمینه راه های روستایی نداریم و خساراتی که از بابت نامناسب بودن راه ها براستان وارد می شود نگران کننده است.

زاهدی ادامه داد: علاوه براینکه کردستان به شبکه ریلی کشور متصل نیست در زمینه حمل ونقل هوایی هم مرتبا با مشکلاتی مواجه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سد گاران مریوان که تامین کننده آب شرب این شهر خواهد بود، ردیف اعتباری ندارد، گفت: امیدواریم تامین اعتبار شده تا مشکل آب شرب این شهر برطرف شود.

اقبال شانظری بیان کرد: سامانه انتقال سد آژاد هم در حال اتمام است و قرار شده از محل این سد آب شرب شهرستان های قروه و دهگلان تامین شود.

کد N1609450

وبگردی