آفتاب

3 نفر از آتش نشانان محبوس تماس تلفنی گرفته‌اند

3 نفر از آتش نشانان محبوس تماس تلفنی گرفته‌اند

رئیس شورای شهر تهران گفت: 3 نفر از آتش‌نشانان محبوس تماس تلفنی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ارتباط با اینکه چرا پس از دادن اخطار این مجتمع به دلیل استاندارد نبودن تعطیل نشده است، گفت: متوقف کردن فعالیت این مجتمع کار شهرداری نیست. این دستگاه هشدار و اخطار می‌دهد، اما برای تعطیلی نیاز به دستور مقام قضایی است که مقدماتی دارد و طول می‌کشد و تعطیل شدن این واحدهای صنفی نیز مشکلات و تبعات اجتماعی دیگری دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو تنها ساختمان ناایمن تهران نیست، گفت: دو سال پیش نیز شاهد آتش سوزی دیگری در خیابان جمهوری بودیم که یک خانم خودش را از بالا به پایین پرتاب کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ساختمان‌های بلند معمولا به هوشمند مجهز هستند که خود به خود در مواقع لزوم شروع به کار می‌کنند این سیستم باید در کارگاه‌ها نصب شود به ویژه در کارگاه‌هایی که محصولاتشان آتش زا است.

چمران توضیح داد: طبقات پایین ساختمان پلاسکو سالم است و سه نفر از آتش نشانان محبوس از این طبقات تماس گرفتند. انبار اصلی گازوئیل ساختمان نیز در این طبقات قرار دارد.

وی ادامه داد: آواربرداری باید با دقت انجام شود، زیرا ممکن است در این فرآیند افراد آسیب ببینند و عملیات امداد و نجات به نظر نمی‌آید که به زودی تمام شود.

 

کد N1609411

وبگردی