آفتاب
خارج از عرف سازمانی و رسانه ای؛

انتخاب گزینشی رسانه ها توسط استانداری گلستان همچنان ادامه دارد

انتخاب گزینشی رسانه ها توسط استانداری گلستان همچنان ادامه دارد

گرگان- استانداری گلستان با انتخاب گزینشی رسانه ها، خبرگزاری مهر و برخی رسانه ها را برای حضور در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان گلستان دعوت نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان گلستان ظهر پنجشنبه با حضور جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در استانداری گلستان برگزاری شد.

در این جلسه، علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان و همچنین فرماندار گرگان حضور داشتند.

علی رغم انتشار اخبار این جلسه در برخی رسانه ها، از خبرگزاری مهر برای پوشش این جلسه دعوت نشده بود به همین دلیل خبرنگار مهر برای پیگیری این مساله با روابط عمومی استانداری تماس گرفت و آن ها در پاسخ اعلام کردند که جلسات شلوغ شده است و  مدتی است که فقط تعدادی خاص از خبرنگاران دعوت می شوند و احتمال دارد در جلسات بعدی از شما دعوت شود.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که چندی پیش استاندار گلستان در حالی که خبرنگاران از مسیرهای دور و نزدیک برای پوشش جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری در ناهار خوران حضور یافته بودند آن ها را به دلیل محرمانه شدن مباحث از جلسه بیرون کرده بود.

این مساله در خبرگزاری مهر و برخی رسانه های استان منعکس و البته با واکنش استاندار رو به رو شد. حسن صادقلو در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان در واکنش به این خبر اعلام کرد که این مساله تعبیری غلط است و بیرون کردن خبرنگاران در همه جای کشور عرف است.

این اتفاق که بازخوردهای زیادی در شبکه های مجازی داشت با عکس العمل فعالان رسانه ای استان هم همراه بود و برخی آن را حاصل عملکرد ضعیف روابط عمومی دانستند.

در سفرهای استانی مسئولان کشوری به گلستان رسانه ها همواره پای ثابت پوشش خبری جلسات بودند و حتی خبرها را زودتر از روابط عمومی استانداری گلستان منعکس می کردند با این حال همواره شاهد برخوردهای گزینشی هستند. 

حتی پس از سفر وزیر کشور در هفته دولت به گلستان این برخوردها به حراست استانداری گلستان هم سرایت کرد و یک هفته پس از سفر وزیر، از ورود خبرنگار مهر به ساختمان استانداری بدون دلیل خودداری کردند که البته با عکس العمل استاندار گلستان رو به رو شد و صادقلو نسبت به این مساله تذکر داد.

استانداری گلستان پیش از نیز در جلسات «نشست با انجمن دوستی ایران و عراق» و «کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز» اقدام به انتخاب گزینشی رسانه ها کرده بود.

کد N1609151

وبگردی