آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

شادی همراه با اختلاط ضد اسلام است/ ارتباط دولت با حوزه تقویت شود

شادی همراه با اختلاط ضد اسلام است/ ارتباط دولت با حوزه تقویت شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اسلام با شادی و تفریح مخالف نیست اما شادی که در آن اختلاط و بی‌حجابی باشد ضد اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وسعت کار هیچ وزارتخانه‌ای مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، گفت: فرهنگ موضوع بسیار مهمی است که حرف اول را در چالش‌ها و سازش‌ها می‌زند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید حقایق اسلام با هنر معرفی شود، بیان داشت: فضای مجازی‏‏، مطبوعات و فیلم و مباحث قرآنی فضای بسیار گسترده‌ای هستند که کار بسیاری را نیز می‌طلبد.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع کنسرت‌ها بیان کرد: برگزاری کنسرت‌هایی که در آن بی‌حجابی و اختلاط است با اسلام همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه اسلام با شادی و تفریح مشکلی ندارد ولی وقتی موضوعی ضد ارزش باشد با آن مشکل دارد، گفت: یکی از راه‌های ایجاد شادی برای جوانان ایجاد شغل است.

روحانیت در راهنمایی دولت کوتاهی نمی‌کند

آیت الله نوری همدانی همچنین بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر دولت با حوزه‌های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: روحانیت در راهنمایی دولت کوتاهی نمی‌کند و در این زمینه دولت هم باید سخنان و راهنمایی روحانیت را عملی کند.

وی در ادامه به مسئله دیرکرد در بانک‌ها اشاره و با بیان اینکه اخذ دیرکرد حرام است، بیان داشت: ما بارها این مسئله را متذکر شده‌ایم ولی هنوز این مشکل حل نشده است و انتظار می‌رود دولت در این زمینه اقدام عملی داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به کالاهایی که در کشور تولید می‌شود بر یکسان سازی قیمت‌ها در سراسر کشور تأکید و بیان داشت: مهم این است که دولت به توصیه‌هایی که می‌شود عمل کند.

کد N1609084

وبگردی