آفتاب
رئیس سازمان زندان های کشور:

توسعه اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان های کشور ضروری است

توسعه اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان های کشور ضروری است

اراک- رئیس سازمان زندان های کشور گفت: توسعه اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان های کشور ضروری است تا از این طریق زمینه جلوگیری از بازگشت به ارتکاب جرم از سوی زندانیان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر جهانگیر که صبح پنجشنبه به منظور شرکت در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان زندان های استان های مرکزی به اراک سفر کرده، در دیدار با نماینده ولی فقیه استان مرکزی اظهار داشت: برنامه ریزی هایی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم در جامعه صورت می گیرد باید بر مبنای ارتقای فرهنگی و معنوی باشد و در نهایت به کاهش جمعیت زندانیان منجر شود.

وی افزود: موضوع مهمی که امروز در سطح زندان های کشور با آن مواجه هستیم فرسودگی زندان ها است و حدود یکصد زندان در کشور نیازمند ترمیم و بازسازی هستند.

 رئیس سازمان زندان های کشور بیان کرد: این زندان ها به دلیل فرسوده بودن مسائلی مختلفی را ایجاد می کند و هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهند.

جهانگیر خاطرنشان ساخت: زندان ها در سطح کشور نیاز به استانداردسازی دارند و همچنین زندان های فرسوده باید از فعالیت خارج شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید به منظور کاهش احتمال ارتکاب زندانیان به جرم پس از آزادی، اقدامات فرهنگی و تربیتی صورت پذیرد، تصریح کرد: طی سال های اخیر اقدامات در این حوزه انجام شده اما نیاز به گسترش دارد.

حرفه آموزی در زندان ها عامل مهمی در اصلاح زندانیان است

رئیس سازمان زندان های کشور همچنین تاکید کرد: علاوه بر زندانیان، خانواده آنها نیز در معرض انواع آسیب ها در جامعه هستند که اگر در زمینه حمایت به موقع از این خانواده های آسیب پذیر اقدامی انجام نشود، کاهش وقوع جرم و جمعیت زندانی محقق نخواهند شد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: قانون مجازات اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و تصویب شد، نگاه ویژه به کاهش جمعیت زندانیان دارد و باید مجازات های جایگزین در این زمینه اعمال شود.

وی افزود: مهارت و حرفه آموزی در زندان ها گامی اساسی در راستای اصلاح امور زندانیان است و اشتغال پس از پایان محکومیت نقش محوری در زندگی سالم فرد و عدم بازگشت به زندان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: پیشرفت هر جامعه در گرو برقراری امنیت و نظم اجتماعی است بنابراین قوه قضائیه باید برای پاکسازی جامعه از وجود ناهنجاری ها برنامه ریزی های عملیاتی داشته باشد.

کد N1609026

وبگردی