آفتاب

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه با همتایان آلمانی و فرانسوی خود، واکنش شدید معاون رئیس جمهوری عراق به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص داعش، آزادی چهار منطقه جدید در موصل، پذیرش مسئولیت انفجار دمشق توسط النصره، پیشروی الحشد الشعبی در نینوا، آخرین نشست خبری رئیس‌جمهوری آمریکا، پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز پایگاه روسیه و تهدید سنگال به مداخله نظامی در گامبیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه به تشریح نتایج گفت‌وگوهای سه‌جانبه تهران، مسکو و آنکارا درباره اجرای توافق‌های به عمل آمده در خصوص سوریه پرداخت.

-«نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و معاون رئیس‌جمهوری عراق در واکنش به اتهام‌های وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که داعش ساخته و پرداخته دولت ایالات متحده آمریکاست.

-نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل موفق به کنترل چهار منطقه راهبردی و کشتن ده ها تروریست داعشی شدند.

-گروه تروریستی النصره مسئولیت عملیات تروریستی وانفجار در منطقه «کفرسوسه» واقع  در دمشق، پایتخت سوریه را بر عهده گرفت.

-نیروهای مردمی عراق در ادامه عملیات علیه تروریست‌ها در استان نینوا توانستند دو منطقه راهبردی را از اشغال عناصر داعش خارج کنند.

-«باراک اوباما » در اخرین نشست رسانه‌ای خود دلیل اصلی تحریم های آمریکا علیه روسیه را اقدام‌های مسکو در اوکراین عنوان کرد.

-یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز پایگاه روسیه در طرطوس دریای مدیترانه به پرواز درآمد.

-ارتش سنگال با تهدید دولت گامبیا به واگذاری قدرت نیروهای ارتش خود را در مرز این کشور با گامبیا مستقر کرده و اعلام کرد در صورت عدم کناره‌گیری «یحیی جامع» رئیس‌جمهوری این کشور از قدرت، به مداخله نظامی خواهد پرداخت.

 

کد N1608968

وبگردی