آفتاب

روانچی: پیشرفت روابط ایران و بریتانیا باید براساس احترام متقابل باشد

روانچی: پیشرفت روابط ایران و بریتانیا باید براساس احترام متقابل باشد

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه با انتقاد از موضعگیری های اخیر برخی مقام های انگلیسی تاکید کرد: هرگونه پیشرفت در روابط تهران - لندن باید در چهارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

به گزارش خترآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی در دیدار توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس، خواستار اجرای دقیق تعهدات به عمل آمده در چارچوب برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد.
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در این دیدار نسبت به مواضع اخیر برخی از مقامات انگلیسی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این گونه موضعگیری ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

**انگلیس تلاش خواهد کرد درجهت رفع سوء برداشت ها عمل کند
توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار سیاست این کشور نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور مرتفع و درجهت رفع سوءبرداشت ها عمل کند.
طرفین همچنین در این دیدار ابراز امیدواری کردند زمینه های لازم ومناسب برای گسترش همکار ی های متقابل اقتصادی در بخش های مختلف را فراهم و همچنین توافق کردند پیرامون مسایل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن بحث و تبادل نظر گردد.
سفر معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس به تهران یک روزه است و در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی نیز گفت وگو هایی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، توبیاس الوود درمورد سفر یک روزه خود به تهران گفت: این یک فرصت برای ادامه گفت وگوها با ایران در ارتباط با یک رشته از مسایل که برای هر دو کشور مهم شمرده می شوند، بشمار می آید.

4949

کد N1608916

وبگردی