آفتاب
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نداریم/ فقط شیر با ماندگاری ۶ ماه ۲۰۰ تومان گران شد

برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نداریم/ فقط شیر با ماندگاری ۶ ماه ۲۰۰ تومان گران شد

ایلنا: دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت: شیر استریل با ماندگاری 6 ماه نیاز به پاکت تتراپک سوئد دارد که تعرفه واردات این محصول از اسفند 94 از 4 درصد به 20 درصد افزایش یافته است

رضا باکری-دبیر انجمن صنایع لبنی کشور- در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با قیمت و میزان تولید انواع فرآورده‌های لبنی بیان داشت: وضعیت تولید محصولات مناسب است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد؛ در خصوص قیمت‌ها نیز هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم. فقط در شیر با ماندگاری 6 ماه افزایش قیمت 200 تومانی داشته‌ایم که به دلیل افزایش تعرفه واردات پاکت مخصوص این محصول است.

او افزود: شیر استریل با ماندگاری 6 ماه نیاز به پاکت تتراپک سوئد دارد که تعرفه واردات این محصول از اسفند 94 از 4 درصد به 20 درصد افزایش یافته است که همین امر قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور با تاکید بر این که ارز مبادله نیز برای واردات به این پاکت‌ها تعلق نمی‌گیرد بیان داشت: سالیانه 800 هزارتن شیر به شکل استریل و در داخل پاکت های تتراپک به بازار عرضه می شود؛ بنا بر این با افرایش تعرفه و حذف ارز مبادله ای نباید انتظار داشت که قیمت این محصول ثابت بماند.

 

کد N1608889

وبگردی