آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

موضوع محیط زیست باید از اهداف آموزش و پرورش باشد

موضوع محیط زیست باید از اهداف آموزش و پرورش باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کاری کنیم در تمام فرایندهای یادگیری، موضوع محیط زیست را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین دانش آشتیانی در آیین اختتامیه دومین دوره جایزه سپیدار گفت: مولفه های زیست محیطی در جامعه همه افراد جامعه را در گیر می کند.

وی افزود: بهترین و موثرترین گروه در جامعه برای آموزش زیست کودکان هستند. چراکه سال های اولیه زندگی دوران حساسی است که در آن نگرش و مهارت ها برای حفظ محیط زیست شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بخواهیم به مسئله محیط زیست بیندیشیم باید برنامه ریزی برای محیط زیست داشته باشیم باید این برنامه ریزی در آموزش و پرورش شکل گیرد.

وی بیان کرد: نظامات آموزشی بر محور توسعه پایدار می چرخد و محیط زیست یک هدف است و به عنوان یک موضوع در کناری موضوع دیگری بیان نمی شود.

دانش آشتیانی تصریح کرد: باید کاری بکنیم در تمام فرایند های یادگیری موضوع محیط زیست در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: چرا فرزندان و بزرگتر ها آشنا و سازگار با محیط زیست نیستند. اگر به عنوان یک هدف  در نظام تعلیم و تربیت داشتیم این اتفاق ها در جامعه نمی افتد.

دانش آشتیانی گفت: تولید کتاب انسان و محیط زیست شبه تربیت است و این کار تبدیل به رفتار نمی شود. موقعی تبدیل می شود که به یک باور در دانش آموز تبدیل شود.باید این نگرش را که همه اتفاق های آموزشی درکلاس درس اتفاق بیفتد کنار بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جزو برنامه های بنده این است که در نظام تعلیم تربیت این نگرش که هدف اموزش است تغییر یابد. هدف پرورش و تربیت است.اگر در جامعه نیز این باور ها تسری یابد نسل آینده وفادار به محیط زیست و توسعه پایدار خواهند بود.

کد N1608412

وبگردی