آفتاب
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی:

اختصاصی از نیم درصد بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری نداشته‌ایم

اختصاصی از نیم درصد بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری نداشته‌ایم

یزد ـ معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هنوز هیچ مبلغی از نیم درصد بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شاهوردی بعد ازظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه اقتصادی دانش بنیان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه بر اساس اسناسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی قرار بود نیم درصد از بودجه عمومی کشور به این صندوق اختصاص یابد، اظهار داشت: هنوز در این زمینه هیچ مبلغی به صندوق اختصاص نیافته است.

وی عنوان کرد: تعهد دولت برای این صندوق ۳ هزار میلیارد تومان به اضافه نیم درصد از بودجه عمومی کشور بود که تا سال ۹۲ هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد و بعد از آن نیز دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۳ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرد.

شاهوردی بیان کرد: اهداف شکل گیری این صندوق کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری‌ سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از طرق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌های دانش بنیان است و در همین راستا قدم بر می داریم.

وی همچنین عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از شکل‌گیری خوشه‌های فناوری، کمک به توسعه توان صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، تقویت بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان با ابزار لیزینگ ارزان، ورود نکردن به طرح‌های دولتی، ترغیب شرکت‌های بزرگ به انجام طرح‌های دانش بنیان، نگاه اقتصادی به طرح‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر را به عنوان سیاست های اصلی خود دنبال می کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی که تشخیص صلاحیت می‌شوند، می‌توانند از حمایت‌های مختلفی از معافیت مالیاتی گرفته تا معافیت‌های گمرکی استفاده کنند و ما به عنوان نهاد حمایتی سه گروه از شرکت‌ها را حمایت می‌کنیم که این شرکت‌ها شامل شرکت‌های نوپا، شرکت‌های تولیدکننده کالا و خدمات دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی دارای فعالیت است.

شاهوردی اظهار داشت: از مجموع هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌ بنیان ثبت شده، حدود هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان هستند که امیدواریم در آینده بتوانند تغییراتی در آینده کشور ایجاد کنند.

وی همچنین بیان کرد: ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور صنعتی است و هزار و ۵۰۰ مورد دیگر نیز فعالیت تولیدی دارند.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: قانونگذار می داند که با ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه راه به جایی نمی برد بنابراین نقش اهرمی هدایت فعالیت ها به سمت فعالیت های دانش بنیان بر عهده این صندوق گذاشته شده و تاکنون با پنج بانک در این زمینه تفاهم شده و به نقاط مثبتی دست یافته ایم.

وی بیان کرد: در این زمینه تاکنون شرکت‌هایی با درخواست ۱۰۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده اند.

کد N1608272

وبگردی