آفتاب

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» برگزار می‌شود

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» برگزار می‌شود

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری»سوم بهمن‌ماه در ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برگزار  می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئوس مطالب وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری»، آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری، روند ثبت اختراع داخلی و خارجی، نگارش متن اختراع و ادعانامه، جستجوی پتنت بین‌المللی و تجاری‌سازی پتنت است.

سیستم جامع آموزش فناوری نانو، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین را در دستور کار خود دارد. با توجه به سابقه برگزاری این دوره‌ها در سایت آموزش، چهارمین دوره ۳ ساعته در سال تحصیلی جدید، با عنوان «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» برگزار می‌شود.

سرفصل‌های دوره  کلیات حقوق مالکیت فکری، روند ثبت اختراع داخلی و خارجی، نگارش متن اختراع و ادعانامه، جستجوی پتنت بین‌المللی، تجاری‌سازی پتنت را شامل می‌شود.

کلیات حقوق مالکیت فکری به آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و تقسیم‌بندی آن، آشنایی با مصادیق مالکیت فکری (اختراع، علامت تجاری، طرح صنعتی و غیره)، اهمیت مالکیت فکری و بیان چالش‌های عدم توجه به مقوله مالکیت فکری و ضرورت ثبت آن می‌پردازد.

در مبحث روند ثبت اختراع داخلی و خارجی به تعریف پتنت (حق اختراع) و شرایط چهارگانه ثبت اختراع، روند گام به گام ثبت اختراع در داخل ایران و هزینه‌های لازم برای ثبت آن،  مراحل و اجزای ثبت اختراع خارجی (مطالعه موردی ثبت اختراع در USPTO) پرداخته خواهد شد.

وبینار آموزشی «آشنایی با پتنت و مالکیت فکری» با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ۳ بهمن‌ماه ۹۵ در سایت آموزش فناوری نانو برگزار می‌شود.

کد N1608162

وبگردی