آفتاب
ابراهیمی‌ترکمان در دهلی‌نو:

جامعةالمصطفی(ص) نقش بی‌بدیلی در معرفی صلح‌طلبانه بودن اسلام دارد

جامعةالمصطفی(ص) نقش بی‌بدیلی در معرفی صلح‌طلبانه بودن اسلام دارد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر خود به هند در دیدار با رییس جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، گفت: این مرکز نقش بی‌بدیلی در معرفی صلح‌طلبانه بودن اسلام دارد.

به گزارش  خبرگزاری مهر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به هند، ضمن حضور در جامعةالمصطفی (ص) العالمیه دهلی‌نو با رییس و معاونین این مجموعه دیدار و در خصوص فعالیت‌های این مرکز، گفت‌وگو کرد.

وی، ضمن اظهار خشنودی از اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی و فعالیت‌های ارزشمند این مرکز در دهلی‌نو، گفت: با توجه به شرایط حساس امروز جهان و منطقه، لازم است تا در جهت معرفی هرچه بهتر و دقیق‌تر نگاه متعالی و صلح‌طلبانه اسلام و اهل بیت (ع) تلاش کنیم که در این زمینه، جامعةالمصطفی (ص) العالمیه می‌تواند نقشی بی‌بدیل ایفا کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود، به ارائه برخی از اقدامات و پیشنهادت توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، رییس جامعةالمصطفی (ص) العالمیه دهلی‌نو حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مرکز را فرصت مغتنمی برای آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت‌های این مجموعه و اقدامات پیش رو دانست.

وی در سخنان خود، گفت: روابط رو به رشد و اشتراکات فراوان دو کشور هند و ایران در حوزه دینی و فرهنگی و نقشی که می‌توانند در این مسیر داشته باشند، حمایت و پشتیبانی از این برنامه‌ها را ضرورتی انکارناپذیر کرده است.

رییس جامعةالمصطفی (ص) العالمیه دهلی‌نو، آمادگی کشور هند و فعالان فرهنگی داخل کشور را به منظور توسعه و گسترش ارتباطات دینی و فرهنگی، اعلام کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، دهگاهی، رایزن فرهنگی ایران، شجاعی، معاون سفارت، زارعی، از همکاران سفارت کشورمان، اسکندری، رییس دفتر نمایندگی صدا و سیما، سهراب، رییس اداره شبه قاره سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و تعدادی از اساتید دانشگاه‌های ایران اعزامی برای شرکت در نشست گفت‌وگوی فرهنگی ایران و هند، حضور داشتند.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور دیدار با مقامات عالی، توسعه همکاری‌های فرهنگی و افتتاح نخستین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و شبه قاره با حضور اندیشمندانی از ایران، هند، افغانستان، بنگلادش و پاکستان، به دعوت رسمی شورای روابط فرهنگی هند به این کشور سفر کرده است.

کد N1608161

وبگردی