آفتاب

مایکل مور از مبارزه با ترامپ گفت/ او ورود مسلمانان را منع می‌کند

مایکل مور از مبارزه با ترامپ گفت/ او ورود مسلمانان را منع می‌کند

مایکل مور همچنان به انتقاد صریح از دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، مایکل مور بار دیگر تاکید کرد به انتقاد از ترامپ ادامه می‌دهد و افکارش را درباره رییس جمهور منتخب اعلام کرد.

وی گفت: باید به ترامپ با کلماتی که خودش به کار می‌برد جواب داد. من می شنوم که مردم می‌گویند: نه او واقعا در مرز دیوار نمی‌کشد. اما من می‌گویم چرا او این کار را می‌کند. او به هر حال باید یک جوری این ذهنیت دیوار را عملی کند.

کارگردان «بولینگ کلمباین» همچنین گفت ترامپ قطعا مسلمانان را از ورود به آمریکا منع خواهد کرد.

وی افزود: او ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا را وضع می‌کند و کلا اجازه نمی‌دهد مسلمانان وارد خاک آمریکا شوند. او فقط احتیاج به بهانه‌هایی برای سرپوش گذاشتن به این مساله دارد.

مور با تاکید بر این که ترامپ بیشترین قوانینی را که اوباما وضع کرده باطل می‌کند گفت اما هنوز طرفداران او فکر می‌کنند او ورود همه مسلمانان را منع نخواهد کرد و مانع ورود آنها از برخی از کشورها می‌شود.

مور افزود نگران است که ترامپ به کدهای سلاح‌های هسته‌ای دسترسی داشته باشد و گفت: آرزویم این است که او به یک بازپروری روانی برود زیرا واقعا مطمئنم که او یک خودشیفته خطرناک است.

این کارگردان به واکنش‌های ترامپ در برابر انتقادها نیز اشاره کرد و از جمله به انتقادهای مریل استریپ در برنامه اهدای جوایز گلدن گلوب پرداخت و گفت ترامپ فوری با توییت کردن پاسخ او را داد در صورتی که به مسایل مهمی که آن موقع در کشور اتفاق افتاده بود هیچ توجهی نکرد. وی از جمله به تیراندازی در فورت لودردال و تیراندازی پلیس در اورلاندو اشاره کرد و نیز از کره شمالی یاد کرد که احتمال خطر برای آمریکا مطرح بود، اما هیچ‌کدام این موارد ذهن ترامپ را درگیر نکرد و او داشت جواب مریل استریپ را می‌داد.

این مستندساز افزود با همه اینها فکر نمی‌کند که باید از ظهور ترامپ ترسید. به جای آن نباید او را حمایت کرد. وی گفت: شجاع باشید، قوی باشید، فعال باشید و ...

مور پیشتر اعلام کرده بود در تظاهرات ضد ترامپ که در آستانه مراسم تحلیف روز پنجشنبه در نیویورک برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

او تاکید کرد نباید هیچ هفته‌ای بدون خطاب قرار دادن اعضای کنگره یا سناتورها بگذرد. باید به صورت نرمال و روتین این اعتراض‌ها را انجام داد و حتی باید به این فکر کرد که مانع ورود او به انجمن شهر، مدرسه و غیره شد. مور افزود: تا زمانی که ما نخواهیم این تغییر شروع نمی‌شود.

کد N1607960

وبگردی