آفتاب
کوتاه

۴۰۰ تن کپور ماهی در آذربایجان‏غربی تولید شد

۴۰۰ تن کپور ماهی در آذربایجان‏غربی تولید شد

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‏غربی گفت: ۴۰۰ تن کپور ماهی در آذربایجان‏غربی تولید و به بازار عرضه شد. معصوم فصیح با اشاره به اینکه وجود ...

دنیای اقتصاد – ارومیه – بهاره پورعلی:مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‏غربی گفت: ۴۰۰ تن کپور ماهی در آذربایجان‏غربی تولید و به بازار عرضه شد. معصوم فصیح با اشاره به اینکه وجود دشت‏ها و اراضی مستعد و نیز شرایط آب و هوایی مساعد استان، امکان توسعه تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی را فراهم کرده است، اظهار کرد: اکنون تعداد 203مرکز تکثیر، مزرعه گرمابی منفرد، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، آبگیر و آب‏بند در استان فعال بوده و بیش از 400تن کپور ماهی تولید و به بازار عرضه می‏شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‏غربی با دارا بودن بیش از 20دریاچه پشت سد موجود و در حال احداث و بیش از 20رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‏های مستعد فعالیت‏های صید و صیادی بوده است، گفت: آذربایجان‏غربی در سال‏های اخیر موفق به کسب مقام نخست در تولید ماهی در منابع آب‏های داخلی شده است. فصیح به فعالیت 11 تعاونی صید و صیادی و 10 گروه صیادی با هزار نفر صیاد در 10 دریاچه پشت سد و 6 رودخانه دائمی اشاره کرد و افزود: در این باره سالانه 6 هزار تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید و به بازار عرضه می‏شود.

کد N1607608

وبگردی