آفتاب
موبایلکده

کمپانی‏های پیشگام در عرضه اندروید نوگت

کمپانی‏های پیشگام در عرضه اندروید نوگت

بسیاری از شما احتمالا قسمت به روز رسانی موبایل خود را مدام چک می‏کنید تا از زمان عرضه آپدیت نسخه اندروید Marshmallow و Nougat برای ...

آی‏تی‏ایران:بسیاری از شما احتمالا قسمت به روز رسانی موبایل خود را مدام چک می‏کنید تا از زمان عرضه آپدیت نسخه اندروید Marshmallow و Nougat برای دستگاه‏های خود سریعا مطلع شوید. بیشتر شرکت‌های سازنده دستگاه‏های اندرویدی، نسخه 7.0 اندروید را برای حداقل یک محصول خود عرضه کرده‏اند. در ادامه با شرکت‌هایی که در سال 20166 سریع‏تر از دیگر رقبا، نسخه به روز رسانی اندروید را برای گوشی‏های خود ارائه کرده‏اند آشنا می‏شویم. گوگل، نسخه نوگت رادر 22 آگوست 2016 معرفی کرد و LG V20 اولین گوشی بود که با این نسخه به بازار عرضه شد. گوشی‏های سری Pixel نیز همراه با نسخه اندروید 1/ 7 به دست مشتری‏ها رسید. اما کاربران دیگر گوشی‏های هوشمند باید شخصا دستگاه‏های خود را به این نسخه آپدیت می‏کردند. در ادامه ببینیم کدام شرکت سریع‌تر و کدام شرکت کندتر از بقیه عمل کرده است.

 

:LG 78 روز

شرکت LG، 78 روز بعد از معرفی آخرین نسخه اندروید، آن را برای محصولات خود در کشور کره‌جنوبی عرضه کرد و دو هفته بعد مشتریان آمریکایی این شرکت می‏توانستند گوشی‏های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند و یک ماه بعد نیز اندروید نوگت برای شهروندان کانادایی عرضه شد. شرکت LG هنگام معرفی نسخه قبلی اندروید، ‏Android Marshmallow نیزتقریبا سریع عمل کرد و تنها 2 ماه بعد از معرفی این نسخه، آن را برای مشتریان محصولات خود ارائه کرد.

 

موتورولا: 88 روز

شرکت موتورولا همیشه در زمینه به‌روزرسانی‏ها سریع بوده است و اندروید نوگت هم استثنا نبود. صاحبان گوشی‏های Moto Z و Moto Z Force در Verizon دو روز قبل از LG آپدیت را دریافت کردند. اما موضوع تنها ورایزون نیست و در کل 88 روز از زمان معرفی گذشت تا همه دستگاه‏ها آپدیت شدند. شهروندان کانادایی نیز دو روز بعد به این نسخه دسترسی داشتند.

 

HTC: 95 روز

صاحبان گوشی‏های HTC 10، روز 25 نوامبر قادر بودند به آپدیت نوگت دسترسی داشته باشند و صاحبان One M9 تنها چند روز بعد در 5 دسامبر به این نسخه دسترسی پیدا کردند. شرکت HTC با گذشت 95 روز از تاریخ انتشار از سوی گوگل، نسخه اندروید نوگت را برای محصولات خود عرضه کرد.

 

Sony: 99 روز

شرکت سونی با عرضه نسخه آپدیت نوگت زیر 100 روز، رکورد جدیدی ثبت کرد. این نسخه برای Xperia X Performance در تاریخ 29 نوامبر عرضه شد. صاحبان گوشی Xperia XZ این آپدیت را چند روز بعد و در تاریخ 16 دسامبر دریافت کردند.

 

Xiaomi: 126 روز

شرکت شیائومی در تاریخ 25 دسامبر و با گذشت 126 روز از تاریخ عرضه گوگل نسخه نوگت را برای گوشی Mi 5 ارائه کرد.

 

OnePlus: 131 روز

شرکت OnePlus در تاریخ 31دسامبر و با گذشت 131 روز از تاریخ انتشار این نسخه از سوی گوگل، آن را در اختیار کاربران گوشی‏های OnePlus 3 و OnePlus 3T قرار داده است.

 

Samsung: 143 روز

سال گذشته برای شرکت سامسونگ سال سختی بود و ارائه آپدیت‏ها هم مستثنی نبود. سامسونگ بعد از گذشت 143 روز، نسخه نهایی نوگت را برای Galaxy S7 و S7 Edge عرضه کرد. سامسونگ در زمینه تولید گوشی‏های موبایل از دیگر رقبا جلوتر است. اما بزرگ‌ترین کمپانی سازنده موبایل در دنیا در زمینه عرضه به روز رسانی‏ها، جای ترقی زیادی دارد.

 

Huawei: هنوز منتشر نشده است!

شرکت هوآوی هنوز آخرین نسخه اندروید را برای هیچ کدام از محصولات خود عرضه نکرده است و تنها چند ماه قبل آخرین محصول خود Mate 9 را به همراه این نسخه به بازار عرضه کرد. این شرکت احتمالا آخرین شرکتی است که نوگت را برای محصولات خود ارائه خواهد داد. به‏روزرسانی نوگت برای اولین محصول سری Honor این شرکت، Honor 8 قرار است در تاریخ 188 ژانویه عرضه شود! طبق آمار بالا شرکت‌های ال جی، موتورولا، اچ‌تی‌سی و سونی، شرکت‌هایی بودند که در کمتر از 100 روز توانستند آپدیت جدید سیستم عامل اندروید را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. البته کیفیت این نسخه‏های ارائه شده هم از اهمیت بالایی برخوردار است و مسلما اولین بودن همیشه نشانه با کیفیت بودن نیست. به‌طور کلی در دنیای دیجیتال هیچ محصول یا شرکت سازنده‏ای بی‏عیب و عالی نیست و فقط برخی، بهتر از بقیه هستند! در نهایت هم همان‌طور که انتظار می‏رفت هوآوی با عملکرد بسیار ضعیف خود نشان داد علاقه‏ای به پشتیبانی از محصولات خود ندارد و تنها به فکر فروش بیشتر محصولات جدید است.

کد N1607575

وبگردی