آفتاب

بازتاب نهمین نشست خبری رئیس جمهور در رسانه های مختلف خارجی

بازتاب نهمین نشست خبری رئیس جمهور در رسانه های مختلف خارجی

ایلنا: اکثر رسانه های خارجی صحبت های رئیس جمهور در خصوص برجام را به عنوان محور اصلی نهمین نشست خبری وی عنوان کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، این خبرگزاری در تحلیل خود در خصوص نهمین نشست رسانه ای «دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران در سالگرد انعقاد توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی صحبت‌های وی در خصوص برجام را به عنوان محور اصلی این کنفرانس خبری عنوان کرد و با اشاره به سخنان روحانی در خصوص چند جانبه بودن برجام و عدم صلاحیت رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا در نقض این توافقنامه بر دفاع رئیس جمهوری ایران از این توافق تاکید کرد.

بی بی سی در ادامه با اشاره به سخنان روحانی در خصوص مواضع ترامپ علیه توافق هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ افزود رئیس جمهور ایران سخنان رئیس جمهور منتخب آمریکا را چیزی بیش از شعار به شمار نمی‌آورد و معتقد است به دلیل چند جانبه بودن این توافقنامه، ترامپ به تنهایی صلاحیت نقض آن را نخواهد داشت.

این رسانه خبری با اشاره به موضع گیری رئیس جمهور ایران در خصوص تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران به نقل از حسن روحانی آن را بدعهدی طرف آمریکایی دانست و افزود:«روحانی تاکید کرده است که به رغم تمدید تحریم‌های ده ساله، این تحریم‌ها در صحنه عمل بروز نخواهد داشت».

بی بی سی در بخش دیگری از پوشش خبری خود از این رویداد و در خصوص روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به نقل از رئیس جمهور ایران اضافه کرد ایران خواهان روابط حسنه با کشورهای منطقه بوده و مشکل اساسی ایران با عربستان، نه با خود این کشور بلکه با رویکردها و مداخلات ریاض در مسائل داخلی کشورهای منطقه همچون بحرین و سوریه و همچنین تجاوز به یمن است.

این خبرگزاری در ادامه افزود حسن روحانی نه خواستار حذف عربستان از مسایل منطقه‌ای است و نه قصد دخالت در امور داخلی این کشور را دارد بلکه انتظار دارد که ریاض به اصلاح رویکرد خود در منطقه پرداخته و راه درست را انتخاب نماید.

بی بی سی در ادامه به موضع روحانی در خصوص انتقادهای داخلی از برجام اشاره کرد و به نقل از وی گفت منتقدان باید به مردم بگویند که اگر این توافق حاصل نمی شد چه اتفاق های ناگواری رخ می داد.

بازتاب دفاع روحانی از خرید هواپیماهای مسافربری و کمک این قضیه به رونق صنعت توریسم و ایجاد فرصت‌های شغلی مرتبط از دیگر بخش‌های بازتاب نهمین نشست خبری رئیس جمهوری ایران در بی بی سی بود.

 

کد N1607488

وبگردی