آفتاب

بیمه و حق الزحمه نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی تابع قانون کار است

بیمه و حق الزحمه نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی تابع قانون کار است

ایلنا: رییس سازمان مدارس غیردولتی درخصوص نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی گفت: وضعیت بیمه و حق الزحمه آنها تابع قانون کار است.

به گزارش ایلنا، مرضیه گرد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش وپرورش، درساختمان علاقمندان برگزارشد؛ گفت: در سه سال اخیر در دولت تدبیر وامید تلاش کردیم با اجرایی کردن قانون شوراها، این شورا را به جایگاه واقعی خود برسانیم و از پتانسیل آن در رفع مشکلات و آ‌سیب ها کمک بگیریم.

وی از برگزاری جلسات در کمیسیون زیربنایی دولت برای بازگرداندن تبصره های ماده ۱۸ قانون شوراها که درباره الزامات ساخت مدرسه در انبوه سازی خبر داد و افزود: در هر مکانی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته شود انبوه ساز موظف است فضای آموزشی نیز درآن مکان ایجاد کند که البته شاهد تخلفاتی بودیم و انبوه ساز به جای ۲۰۰ واحد ۱۹۹ واحد احداث کرده ، اما با پی گیری آموزش وپرورش مجبور به پرداخت جریمه و ساخت مدرسه درآن فضا شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: دستور جلسات شوراهای آموزش وپرورش در ۴ بخش؛ آموزشی، فرهنگی – هنری، پرورشی و شادابی جوانان وساخت وساز و تجهیزات مدارس تنظیم می شود و حداقل ۱۲ جلسه در سال برگزار می شود.

گرد تصریح کرد: باتوجه به رویکرد آموزش وپرورش براساس سند تحول بنیادین و همچنین نگرش وزیرآموزش وپرورش مبنی بر مدرسه محوری، شوراهای آموزش وپرورش بهترین ظرفیت برای تحقق این رویکرد را دارد.

وی با اشاره به تلاش های ۳ ساله اخیر برای اجرایی کردن قانون شوراها، گفت: با بررسی های به عمل آمده ۲یا ۳  ماده قانونی نیاز به بازنگری دارد هرچند این مفاد کاملا گویاست، اما اجرای آن با مشکل مواجه است، بنابراین آئین نامه های مربوط باید اصلاح شوند.

وی با اشاره به تعامل خوب وزارت آموزش وپرورش با وزارت کشور، خاطرنشان کرد: همکاری خوب که بین دو وزارتخانه صورت گرفته باعث شده تا در ۳ سال اخیر بسیاری از مفاد قانونی شوراها اجرایی شود و بستر مناسب برای اجرای بخشنامه های آموزش وپرورش فراهم شود.

گرد تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد فضای مناسب تربیتی، برگزاری جشنواره ها و رقابت های علمی را از جمله برنامه های شورای آموزش وپرورش در استان ها دانست و افزود: برای اصلاح قانون شوراها نظرات استان ها گرفته شده و کار پژوهشی و علمی نیز انجام شده است تا سندی کاملا علمی تدوین شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و۷۶۴ مدرسه هیئت امنایی در سطح کشور گفت: دریافت کمک های مردمی در این مدارس تابع مصوبه شورای آ‌موزش وپرورش هر منطقه است که باتوجه به شرایط آن منطقه تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به نظارت دقیق بر مدارس که به صورت هیئت امنایی اداره می شوند؛ اظهارکرد: هدف اصلی این مدارس استفاده از خرد جمعی در اداره مدرسه است، اما اگر آموزشگاهی تخلف کند با آن برخورد می شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: ۱۴ مدرسه که اغلب آن در استان خوزستان بودند به علت تخلف از حالت هیئت امنایی به عادی بازگردانده شدند.

گرد درخصوص نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی گفت: وضعیت بیمه و حق الزحمه آنها تابع قانون کار است.

وی همه استان ها را در امور شوراها فعال دانست وافزود: استان های یزد، شهرستان های تهران، کردستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و گلستان، ازاستان های برتر۱۰ در این زمینه هستند.

کد N1607306

وبگردی