آفتاب

برگزاری دوره آموزشی هوشمندسازی مدارس برای ۱۰ هزار معلم

برگزاری دوره آموزشی هوشمندسازی مدارس برای ۱۰ هزار معلم

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات از برگزاری مرحله مقدماتی دوره آموزشی هوشمندسازی مدارس برای حدود ۱۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اسفندیار چهاربند، به بیان این که هزینه برگزاری دوره های مجازی نسبت به دوره های حضوری قابل قیاس نیست، تصریح کرد: پیش از برگزاری این دوره، کمتر از یک درصد معلمان دوره های هوشمندسازی مدارس را به صورت آموزش حضوری گذرانده بودند.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به این که مرحله اول آموزش هوشمندسازی مدارس از آبان تا اواسط دی ماه سال جاری برگزار شد، تصریح کرد: در این مرحله حدود۱۰ هزار نفر از معلمان که تخصص آنان در زمینه رایانه و فناوری اطلاعات بود در سراسر کشور انتخاب و در مدت ۷ هفته و ۱۱ جلسه آموزشی به میزان۴۰۰ هزار نفر ساعت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری از ۱۳۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور معادل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر ساعت ثبت نام به عمل آمده است که این دوره با همان محتوی و ارزشیابی جدید از اول بهمن شروع و تا اواسط اسفند به پایان خواهد رسید.

چهاربند با تاکید بر این که این دوره آموزشی برای حدود۷۰۰ هزار نفر از معلمان پیش بینی شده است، بیان کرد: در نیمه اول سال ۱۳۹۶ و قبل از شروع سال تحصیلی ۹۷-۹۶ این دوره آموزشی برای معلمان باقی مانده برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: این دوره، مرحله مقدماتی هوشمندسازی مدارس می باشد و کسانی که با موفقیت دوره مذکور را گذرانده باشند به میزان ۴۰ ساعت دوره تخصصی در سامانه ltms برای آنان منظور خواهد گردید.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از آنجاییکه دوره های آموزش ضمن خدمت رایگان است، از معلمان خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف مخصوصاً در زمینه فروش محتوی دوره، مراتب را به مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به آدرس [email protected] گزارش کنند.

کد N1607265

وبگردی