آفتاب

آیت‌الله هاشمی نشان داد بهترین روش اداره کشور تعامل با افکار مختلف است

آیت‌الله هاشمی نشان داد بهترین روش اداره کشور تعامل با افکار مختلف است

رییس جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی نشان داد بهترین روش اداره کشور تعامل با افکار مختلف است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ابتدای نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از ملت ایران برای حضور و شرکت در مراسم تشییع و ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم به خوبی قدر بزرگان و خادمان خود و کسانی که تاثیرگذار در پیروزی انقلاب و استقرار نظام بودند و برای توسعه و آبادانی کشور فعالیت می کنند را می‌دانند.

رییس جمهور ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر خدمات شایان نسبت به نظام، انقلاب و کشور، با صبر، متانت و سکوت در آنجا که لازم می‌دیدند، با بیان آرام شان در مسائل مهم سیاسی و با روش‌ اعتدالی ، عقلانیت ، خرد ، حوصله و سعه صدر به ما نشان دادند که بهترین روش و راه برای اداره کشور و تعامل با افکار و اندیشه‌های مختلف کدام است.

او افزود: امروز آن مرد بزرگ در کنار ما نیست و نمی‌توانیم مستقیم از افکار آن مرد بزرگ برای آینده استفاده کنیم اما راه و روش و نصایح او و آنچه که برای ما به یادگار گذاشته و از همه سرمایه‌هایی که به یادگار گذاشتند، می‌توانیم استفاده و بهره‌برداری کنیم.

برای مسائل فردی و جناحی اخلاق حسنه زیر پا گذاشته نشود

روحانی از همه ملت, مسئولان و فعالان سیاسی خواست فضای فعلی را ادامه دهند و گفت: نه برای امسال بلکه برا سال های آتی و  آبادانی کشور باید همین مسیر را ادامه دهیم. از همه مهم‌تر این است که در فضای اعتدالی دستورات خداوند و اخلاق زیر پا گذاشته نمی‌شود. نکند برای برخی از مسائل فردی و گروهی و جناحی بخواهیم راستی و درستی و اخلاق حسنه و همچنین شیوه‌هایی که خداوند و قرآن کریم توصیه کرده را به دست فراموشی بسپاریم.

ادامه دارد

کد N1607254

وبگردی