آفتاب

طرح تعویض ظروف آشپزخانه قدیمی در سراسر کشور/ایران سومین کشور در استفاده از تکنولوژی پوشش در ظروف غذا

طرح تعویض ظروف آشپزخانه قدیمی در سراسر کشور/ایران سومین کشور در استفاده از تکنولوژی پوشش در ظروف غذا

میر محمد صادقی: مهمترین ویژگی این ظروف این است که هیچ گونه لایه و پوششی ندارد و هیچ عاملی از ظروف وارد غذا نمی‌شود و نسبت به تکنولوژی قبلی آن تا 30 درصد میزان چسبندگی غذا کمتر شده است. از دیگر محاسن این ظروف این است که هر چقدر آنها را با سیم ظرفشویی شسته شود عمر آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز امین میرمحمد صادقی در نشست خبری از ورود تکنولوژی سوپر هارد آنادایز به کشور خبر داد.

عضو خانه صنعت و معدن گفت: این تکنولوژی که در هواپیماها و سفینه‌های فضایی به کار برده می‌شود، بعد از آلمان و آمریکا ایران سومین کشوری است که از آن برای ظروف خوراکی استفاده می کند.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی این ظروف این است که هیچ گونه لایه و پوششی ندارد و هیچ عاملی از ظروف وارد غذا نمی‌شود و نسبت به تکنولوژی قبلی آن تا 30 درصد میزان چسبندگی غذا کمتر شده است. از دیگر محاسن این ظروف این است که هر چقدر آنها را با سیم ظرفشویی شسته شود عمر آنها بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارال تصریح کرد: ما برای تشویق مردم به تعویض ظروف قدیمی و غیربهداشتی خود طرحی را اجرا کردیم که مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ما در 31 استان کشور ظروف قدیمی خود را تحویل داده و در ازای هر ظرف یک بن تخفیف خرید ما را دریافت کنند. علاوه بر آن این ظروف برای مصارف خیریه همچون مدرسه‌سازی و ایجاد خانه بهداشت به کار می‌رود.

میرمحمد صادقی ادامه داد: سال گذشته 12 تن ظروف جمع شد که نتیجه آن احداث یک مدرسه در روستای دلفان استان لرستان بود و پروژه بعدی نیز احداث خانه بهداشت در شهر بروجن است که امیدواریم این امر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در ماه‌های آینده صورت بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد:‌ به علت اشتغال ما با سلامت و بهداشت مردم تصمیم گرفتیم که طرح خشت سلامت را با کمک به مردم که از طریق ظروف کهنه آشپزی خود با هر نوع جنس این کار عام المنفعه را انجام دهیم.

 

کد N1607219

وبگردی