آفتاب

توزیع بیش از ۲ هزار پنل خورشیدی در دهه فجر در بین عشایر ایلام

توزیع بیش از ۲ هزار پنل خورشیدی در دهه فجر در بین عشایر ایلام

همشهری آنلاین: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: هم ‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲ هزار و ۴۲۵ پنل خورشیدی در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر استان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس "علی سلیمی" در نشست کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری دهه فجر باشکوه خاصی در این استان برگزار و نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای عشایری استان در جشنواره فرهنگی و روستایی در این استان برپا می‌شود، اظهار کرد: همان‌گونه که امام راحل فرمودند "عشایر ذخایر انقلاب هستند" و همواره خدمات بسیاری به جامعه ارائه می‌دهند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: امور عشایری استان تمام توان خود را به کار بسته که در حد توان بتواند خدماتی در خور و شایسته به جامعه عشایری ارائه دهد و در ایام دهه فجر نیز در راستای ایجاد بستر نشاط و شادی‌آفرینی در مناطق عشایری برنامه‌های ویژه‌ای با تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

سلیمی در ادامه از توزیع 2 هزار 425 پکیج خورشیدی از طریق شرکت توانیر (توزیع نیروی برق) در بین جامعه عشایری و روستایی استان هم‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این تعداد پنل خورشیدی با حضور مسئولان اجرایی استان در مراسمی در دهه فجر توزیع می‌شود که با توجه به شعار سال جاری و بحث اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در راستای حمایت از جامعه عشایری و روستایی استان دارد.

وی با بیان این که 85 درصد از هزینه این پنل‌ها از طریق شرکت توزیع نیروی برق تأمین می‌شود، ابراز کرد: 15 درصد از هزینه این پکیج‌های خورشیدی توسط عشایر و روستایی پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود که 25 درصد از جامعه عشایری استان در دهه فجر سال جاری از پنل‌های خورشیدی بهره‌مند شوند.

کد N1607142

وبگردی