آفتاب

پیشنهاد استانداری مبنی بر تعیین یک هیات اجرایی برای دو انتخابات سال آینده

پیشنهاد استانداری مبنی بر تعیین یک هیات اجرایی برای دو انتخابات سال آینده

استاندار تهران گفت: به فرمانداران تذکر دادیم از افراد معتمد و مورد وثوق مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین هاشمی در حاشیه  نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز افتتاحیه آغاز به کار اولین جلسه ستاد انتخابات استان تهران برای انتخابات ریاست جمهوری و  شوراهای شهر روستا بود.

او افزود: در این جلسه هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی و همچنین هیأت نظارت ستاد انتخابات تهران، فرمانداران و اعضای اجرایی ستاد انتخابات استان حضور داشتند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه به انتخابات گذشته و همچنین موفقیت‌های آن اشاره شد، عنوان کرد: در این جلسه به اشکالاتی که در برگزاری انتخابات در سال گذشته وجود داشت، اشاره شد و همچنین بر تعامل، همکاری، اجرای قانون و صیانت از آرا و تلاش برای حضور حداکثری مردم در برگزاری انتخابات سال آینده تاکید شد.

هاشمی با اشاره به فعالیت‌های اجرایی هیأت‌های انتخابات گفت: به فرمانداران تذکر دادیم از افراد معتمد و مورد وثوق مردم استفاده کنند.

او یادآور شد: انتخابات مجلس و خبرگان در استان تهران به خوبی برگزار شد و ما مشکلی در برگزاری انتخابات نداشتیم و امیدواریم با تعامل و همکاری که در سال گذشته وجود داشت، زمینه یک انتخابات با شکوه و حداکثری را در اردیبهشت سال آینده داشته باشیم.

 استاندار تهران خاطرنشان کرد: رییس ستاد انتخابات تهران موظف شده زمان‌بندی را تعیین کند و طبق آن فرمانداران برنامه‌ریزی‌های لازم را به خوبی انجام دهند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعضای شورا از ۳۱ نفر به ۲۱ رسیده است، گفت: ما بر طبق قانون عمل کردیم و این امر مصوبه مجلس بوده و دست ما نیست.

هاشمی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا دو هیات اجرایی انتخابات می‌شود یا خیر، اظهار داشت: من پیشنهاد این کار را داده‌ام که اگر یک هیأت اجرایی برای دو انتخابات در نظر گرفته شود امور راحت‌تر انجام می‌شود.

او در پاسخ به سوالی درباره حادثه دیشب تهران و اظهارنظر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه گفتند پهباد از خارج از کشور آمده است، گفت: من چنین اظهار نظری را دریافت نکردم  و موضوع امنیتی نبوده است.

کد N1606895

وبگردی