آفتاب
مدیرکل پزشکی قانونی کردستان خبرداد:

مرگ خاموش در کردستان/رشد ۲۲ درصدی گازگرفتگی در سال ۹۵

مرگ خاموش در کردستان/رشد ۲۲ درصدی گازگرفتگی در سال ۹۵

سنندج - میزان گازگرفتگی در استان کردستان طی ۹ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ ۲۲ درصد افزایش یافته و افراد بیشتری نیز به این دلیل در استان فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله با فرارسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی تعداد مسممومیت با گاز مونوکسید کربن دراستان کردستان که یکی از استان های سردسیرکشور است، افزایش پیدا می کند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهربه تعداد افرادی که امسال دچار گازگرفتگی دراستان شدند اشاره کرد و گفت: تا ۶ ماهه نخست امسال ۴ نفر بر اثر گاز منواکسیدکربن در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۷ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته است.

غلامرضا همایون پور عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۱ نفر شامل ۱۰ نفر مرد و یک نفر زن در سطح استان براثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که این رقم درمیزان با مدت مشابه آن درسال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی  با اشاره به  تعداد مرگ ومیر ناشی از گازگرفتگی در ۹ ماهه سال گذشته در استان اظهارداشت: ۹ نفر شامل ۶ نفر مرد و ۳ نفر زن در ۹ ماهه سال قبل براثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جانشان را ازدست دادند.

مسمومیت ۹۴ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سال جاری

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در سطح جاده ای در ۹ ماهه امسال ۲۷ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن دراستان گزارش شده که از این تعداد ۱۵ نفر به بیمارستان منتقل و ۷ نفر در محل درمان شدند.

سعدالله اسماعیلی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور تنها سه نفر جان خود را ازدست دادند، بیان کرد: در شهرهای استان هم در این مدت ۶۷ نفر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش شده و مرکز فوریت های پزشکی به سرعت در محل حاضر شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ذکرشده ۵۰ نفر به بیمارستان منتقل شدند ۹ نفر در محل درمان شدند و ۳ نفر هم جان خود را ازدست دادند.

وی بیان کرد: ۱۲ مسمومیت مونوکسیدکربن در سطح جاده ها و ۳۹ نفر هم در شهرهای استان در ۹ ماهه سال گذشته گزارش شد.

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در سطح جاده ها سال گذشته تنها یک نفر فوت شد و در سطح شهرها مورد مرگ نداشتیم.

کد N1606803

وبگردی