آفتاب

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

بهترین زمان غذا خوردن برای لاغر شدن

شاید شما هم فکر می کنید برای کنترل وزن باید مراقب نوع غذایی که می خورید باشید، اما همیشه چیزی که می خورید مهم نیست بلکه زمان صرف آن نیز عامل مهمی در کنترل وزن شما است.

افرادی که تمام وعده های غذایی خود را در ابتدای عصر تمام می کنند نوسانات کمتری را در گرسنگی تجربه کرده و چربی بیشتری را در مقایسه با کسانی که تمام طول روز در حال خوردن هستند می سوزانند.
این یافته مهم که نتیجه تحقیقی در دانشگاه آلابامای بیرمنگام است نشان می دهد که زمان بندی کالری های مصرفی واقعاً اهمیت دارد. حتی اگر زمان بندی وعده های غذایی خود را تغییر نمی دهید دست کم سعی کنید حتماً تا روشنایی روز آخرین وعده را میل کنید. شاید همه نتوانند همیشه رژیم غذایی خود را عوض کنند اما بیشتر افراد تا حدی بر زمان صرف غذا یا میزان غذایی که در هر وعده میل می کنند کنترل دارند.
اما دلیل اهمیت زمان بندی برای وعده های غذایی به خاطر وجود ساعت زیستی در بدن است که چرخه ای ۲۴ ساعته را پیش می گیرد و کارهای معینی را در زمان های متفاوتی از روز به نحو بهتری انجام می دهد. مثلاً می دانیم که بهترین کنترل قند خون صبح ها اتفاق می افتد و به هنگام غذا خوردن انرژی که برای هضم غذا صرف می شود در صبح ها کمی بیشتر است.
این یافته ها که روی موش ها آزمایش شده بود در مورد ۱۱ نفر نیز تأیید شد. به طوری که این افراد دو برنامه غذایی متفاوت را به مدت چهار روز در پیش گرفتند. در یکی از برنامه ها تمام غذا را میان ساعات ۸ صبح و ۲ بعد از ظهر خوردند و در دیگری برنامه متداول تری را انجام دادند یعنی از ۸ صبح تا ۸ شب. میزان کالری مصرفی نیز در هر دو برنامه یکسان بود.
این تغییرات بر میزان کالری که سوزاندند تأثیری نداشت اما وقتی شرکت کنندگان تمام غذای خود را زودتر تمام کرده بودند ۶ درصد چربی بیشتری سوزاندند و سطح گرسنگی شان هم با وجود ۱۸ ساعت بی غذا ماندن بین شام و صبحانه تغییری نکرد. شاید یکی از دلایل این اتفاق این باشد که وقتی بدن شما متوجه شود که تمام کالری های موردنیاز روز را به دست آورده است دیگر نیاز به گرسنه شدن ندارد.
فرادید
کد N1606761

وبگردی