آفتاب

هشدار قاطع اولاند به ترامپ

هشدار قاطع اولاند به ترامپ

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه قاطعانه در واکنش به انتقادات دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا از اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا نیازی به نصیحت خارجی که بگوید چه کاری را انجام دهد، ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» دوشنبه شب در آئین اعطای مدال «لژیون دونور» به «جان هارتلی Jane Hartley» سفیر آمریکا در پاریس، اظهار کرد: من به شما اعلام می کنم که اروپا همیشه آماده همکاری با (کشورهای آنسوی) اقیانوس اطلس است، اما بر اساس منافع و ارزش های خود.

وی اضافه کرد: در دورانی که یک دولت جدید در حال مستقر شدن در واشنگتن است، می خواهم یادآوری کنم که روابط میان اروپا و آمریکا همواره بر اساس اصول و ارزش ها استوار بوده است.

اولاند گفت: این ارزش ها شامل احترام، حمایت متقابل در برابر خطر، تعهد به دموکراسی، دفاع از آزادی و برابری میان زن و مرد و شان و منزلت انسان می شود.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: ما از مدت ها پیش از همان طرح پناهندگی برای کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند پیروی می کنیم، که به عنوان یک اصل توسط ملت آمریکا نیز پایه گذاری شده است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در روزهای اخیر در مصاحبه با دو روزنامه آلمانی «بیلد» و انگلیسی «تایمز» گفته است که بریتانیا «دلیل خوبی» برای ترک اتحادیه اروپا داشت، زیرا تحت سلطه آلمان بود.
این خبرگزاری، اختلاف در مورد آینده ناتو و توافق هسته ای ایران را از دیگر اختلاف نظرهای رئیس جمهوری فرانسه و آمریکا اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، فرانسوا اولاند پیشتر در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته ای با ایران، تاکید کرده است: «ما مایلیم این توافق توسط تمام گروه ها از جمله ایران محترم شمرده شود؛ اما همچنین خواستار ادامه این توافق به عنوان پیش نیازی برای صلح و مبارزه با گسترش سلاح های هسته ای هستیم.»

52311

کد N1606751

وبگردی