آفتاب

برگزاری دوره آموزشی« امکان‌سنجي طرح‌هاي توجيهي فني اقتصادي با رويکرد بانکي»

برگزاری دوره آموزشی« امکان‌سنجي طرح‌هاي توجيهي فني اقتصادي با رويکرد بانکي»

تهیه طرح‌های توجیهی فنی اقتصادی سرمایه‌گذاری در ایران از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است؛ پیچیدگی‌هایی که از کمبود اطلاعات، شفاف نبودن ...

تهیه طرح‌های توجیهی فنی اقتصادی سرمایه‌گذاری در ایران از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است؛ پیچیدگی‌هایی که از کمبود اطلاعات، شفاف نبودن فضاهای کسب‌و‌کار و نبود سیاست‌های ثابت کلان حاکمیت و... ناشی می‌شوند. با وجود این اگر بررسی طرح‌های توجیهی به‌صورت نظام‌مند و در چارچوب استانداردها انجام شود و حداقل‌های لازم رعایت شود، از شکست‌های آتی جلوگیری می‌کند. استاندارد‌ها به سرفصل‌ها و جزئیات قابل‌بررسی طرح توجیهی و همچنین منابع اطلاعاتی مورد استفاده می‌پردازند.

استاندارد‌ها نکات کلیدی را مورد توجه قرار می‌دهند. به سرمایه‌گذاران و نهادهای سرمایه‌گذاران و حتی مجریان طرح پیشنهاد می‌شود طرح‌های توجیهی فنی اقتصادی پروژه‌ها را با نگاه نقادانه به چالش بکشند تا ریسک‌های احتمالی را کاهش دهند و از شروع سرمایه‌گذاری‌های بدون نتیجه جلو‌گیری کنند. «دنیای اقتصاد» به همین منظور دوره آموزشی با عنوان «امکان‌سنجي طرح‌هاي توجيهي فني اقتصادي برای تامين مالي و سرمايه‌گذاري با رويکرد بانکي» در روز چهارشنبه 29دی ماه به مدت 8 ساعت، برگزار می‌کند. سرفصل‌ها و مباحث دوره یادشده شامل مواردی از جمله «نگاه سیستمی به مطالعات امکان‌سنجی، کیفیت در مطالعات امکان‌سنجی (طرح توجیهی)، مقایسه طرح امکان‌سنجی و طرح کسب‌و‌کار و جایگاه هریک، ویژگی‌های طرح مناسب برای سرمایه‌گذاری بررسی اهلیت متقاضی» است. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در اين دوره آموزشي مي‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنياي‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.

کد N1606445

وبگردی