آفتاب

انتقال ٣ میلیارد مترمکعب گاز برای گرمایش استان‌های سردسیر

انتقال ٣ میلیارد مترمکعب گاز برای گرمایش استان‌های سردسیر

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: ظرف یک ماه گذشته بیش از ٣ میلیارد مترمکعب گاز برای گرمایش استان‌های سردسیر شمال‌غرب کشور انتقال یافته است. ...

شانا:مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: ظرف یک ماه گذشته بیش از ٣ میلیارد مترمکعب گاز برای گرمایش استان‌های سردسیر شمال‌غرب کشور انتقال یافته است. سعید توکلی با بیان اینکه مصرف گاز استان‌های شمال‌غرب کشور در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، بالغ بر ١١٥ میلیون مترمکعب افزایش داشته است، گفت: در آذرماه سال جاری نزدیک به سه میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف در شمال غرب کشور انتقال یافته است. به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، این میزان در آذرماه سال گذشته ٢میلیارد و ٧٥٤ میلیون و ٦٣٨هزار متر بوده است.

توکلی با اعلام آمادگی تمام مناطق عملیاتی شرکت انتقال گاز ایران برای گذر از زمستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هم‌اکنون تاسیسات و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله این مناطق با ضریب اطمینان بالا در مدار قرار دارند و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گاز مورد‌نیاز همه بخش‌هاي مصرف را تامین می‌‌کنند. به گزارش شرکت ملی گاز ایران، وی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و آب و هوای سرد مناطق شمال و شمال‌غرب به‌عنوان سردترین مناطق کشور اظهار کرد: برای پایداری انتقال گاز طبیعی و استفاده حداکثری از تاسیسات تقویت فشار در سطح این مناطق، بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه در بخش‌های مکانیک، برق، اورهال کمپرسور گاز، عملیات انشعابات گرم و همچنین نظارت بر عملیات تلاقی لوله‌های گاز رسانی و... انجام شده است و در حال‌حاضر هیچ‌گونه مشکلی از بابت انتقال گاز وجود ندارد.

کد N1606434

وبگردی