آفتاب
خبر

میز صدور بیمه‌نامه‌های معدنی در ۳۲ استان آغاز به کار کرد

میز صدور بیمه‌نامه‌های معدنی در ۳۲ استان آغاز به کار کرد

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از آغاز به کار میز صدور بیمه نامه‌های معدنی در 32 استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی ...

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از آغاز به کار میز صدور بیمه نامه‌های معدنی در 32 استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا عربی ‌مزرعه ‌شاهی در جلسه آموزشی فرآیندهای صدور انواع بیمه‌نامه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعریف میز صندوق در استان‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات جدید صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با حضور نمایندگان نظام مهندسی معدن و صندوق بیمه است که در آینده، نماینده‌ای از سازمان استان نیز در این میز خواهیم داشت. وی افزود: هدف از ایجاد میز یاد شده، ایجاد تعامل و استفاده از دانش فنی و توان فنی در استان‌ها است، چرا که داشتن هزاران نیرو می‌تواند در آینده سبب شود از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن در تمامی برنامه‌های خود استفاده کنیم. در واقع ما با داشتن میز صندوق، بخش عمده‌ای از کار را به آن محول می‌کنیم. به گفته مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، این میز چشم و گوش ما در استان‌ها برای جذب متقاضیان جدید و همچنین نظارت بر چگونگی استفاده از تسهیلات دریافت شده است که از طریق مسوولان فنی انجام خواهد شد. وی ادامه داد: ما اکنون در آغاز راه هستیم و در ادامه راه، سوالاتی خواهد بود که مسوولان صندوق پاسخگوی آنها خواهند بود.

 

پوشش بیمه‌ای تا ۷۷۰میلیارد تومان

عربی ‌مزرعه ‌شاهی با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، براساس ماده ۳۱ قانون معادن به وجود آمده و عملکرد حمایتی دارد، گفت: این صندوق چند سالی در فهرست واگذاری بود که در سال ۹۲ با حمایت دکتر کرباسیان از فهرست واگذاری خارج شد و به نام یک صندوق توسعه‌ای در مصوبات دولت و قانونی درآمد و از حالت قبل خارج شد. وی ادامه داد: اتفاق خوبی که بعد از حدود ۱۴سال برای صندوق رخ داد، نهایی شدن افزایش سرمایه صندوق از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۱۰میلیارد تومان بود. البته ما برنامه‌ای برای افزایش میزان دارایی صندوق تا ۱۵۰میلیارد تومان را نیز داریم که تا اواخر امسال یا ابتدای سال آینده نهایی می‌شود. به گفته مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، توجه به صندوق ناشی از این است که با افزایش میزان اعتبار صندوق، توان برای بیمه کردن افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروزه می‌توانیم تا ۷۷۰میلیارد تومان پوشش بیمه‌ای داشته باشیم. در این میان، می‌توان به پرداخت بخشی از بدهی‌های صندوق که مربوط به سال‌های گذشته بود اشاره کرد که منجر به بهبود روابط ما با بانک‌ها شد. مزرعه شاهی خاطر نشان کرد: اکنون با دو بانک رفاه کارگران و ملت همکاری داریم. همچنین امید است تفاهم نامه با بانک صنعت و معدن را نیز در آینده نزدیک تمدید کنیم زیرا این بانک، دولتی است و وظیفه حاکمیتی برای حمایت از بخش صنعت و معدن، دارد.

کد N1606431

وبگردی