آفتاب

کرملین دعوت از آمریکا برای مذاکرات آستانه را تایید نکرد

کرملین دعوت از آمریکا برای مذاکرات آستانه را تایید نکرد

ایلنا: سخنگوی کرملین گزارش‌ها درباره دعوت از آمریکا برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان را تأیید نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز -دوشنبه- در کنفرانسی مطبوعاتی گزارش‌ها درباره دعوت از آمریکا برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه که قرار است ۲۳ ژانویه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود را تأیید نکرد.

پسکوف گفت: «نه، تاکنون (از آمریکا) دعوت به‌عمل نیامده است...آستانه برای انجام این نشست آماده می‌شود... مقدمات در حال فراهم شدن است، این فرایندی دشوار است.»

اگرچه روز جمعه یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفته بود که کشورش هنوز دعوتنامه‌ رسمی برای شرکت در مذاکرات آستانه دریافت نکرده، ولی در همان روز وزیر خارجه ترکیه تأکید کرده بود که با توجه به توافقی که با روسیه صورت گرفته، آمریکا باید به نشست آستانه دعوت شود و نمی‌توان نقش واشنگتن را در مذاکرات نادیده گرفت.

چند روز پیش از مذاکرات آستانه، در تاریخ ۲۰ ژانویه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، رسما قدرت را در دست خواهد گرفت و هنوز مشخص نیست رویکرد دستگاه دیپلماسی او در قبال این مذاکرات چه خواهد بود.

پیش از این، تیم انتقالی دونالد ترامپ اعلام کرد که روسیه در اواخر ماه دسامبر در تماسی تلفنی با «مایکل فلین» گزینه ترامپ برای پست مشاور امنیت ملی، از آمریکا برای حضور در مذاکرات آستانه دعوت کرده است.

کد N1606134

وبگردی