آفتاب

آیا محسن رضایی، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت را زیر پا می گذارد؟

آیا محسن رضایی، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت را زیر پا می گذارد؟

24آنلاین نوشت: “جبهه مردمی نیروهای انقلاب” به عنوان یک تشکل سیاسی نوظهور، خیلی زود مورد پشتیبانی “سرلشکر” محسن رضایی قرار گرفت.

او،امروز در مصاحبه ای با دعوت از نیروهای مختلف سیاسی برای پیوستن به این تشکل، در سخنانی که نقش او را نه در حد یک حامی بلکه در نقش پدرخوانده ارتقا می دهد چنین رهنمود داده است:"این جبهه باید یک آسیب‌شناسی از گذشته انجام دهد و بر اساس این آسیب‌شناسی جلو برود". چنین بیانی عملا تایید شایعه ای است که او را صحنه گردان اصلی می داند.

از ژست های "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" چنین برمی آید که یک تشکل فصلی و به منظور تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶است. دیروز سخنگوی این تشکل،صراحتا اعلام کرد که در موقع مناسب،نامزد خود را برای کرسی ریاست دولت دوازدهم معرفی خواهد کرد.

محسن رضایی و سیاستهای کلی نظام

روز ۳۰ مهرماه امسال، سیاستهای کلی انتخابات ،مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تایید مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

در بند ۱۶ این ابلاغیه آمده است:."ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آن‌ها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان."

همانگونه که ملاحظه می شود نظامیان در اولویت افرادی هستند که از فعالیت در عرصه انتخابات - به شکلی که عنوان شده- برحذر داشته شده اند. با این حال سرلشکر محسن رضایی که از حدود ۲سال قبل ،مجددا لباس مقدس سپاه را پوشیده است، مورد این پرسش است که آیا مصوبه مجمع تشخیص مصلحت را که خود دبیر آن است قبول دارد یا نه؟ و مهمتر اینکه آیا با توجیه تراشی می خواهد فعالیت خود را غیر انتخاباتی معرفی کند؟

پاسخ محسن رضایی به این سوالات، هرچه باشد ورود به بازی سیاسی در آستانه انتخابات است. انتخاباتی که گرچه او قصد نامزدی در آن را ندارد، اما شائبه دخالت درانتخابات و مخالفت صریح با سیاستهای ابلاغی رهبرمعظم انقلاب در آن پررنگ است.

29212

کد N1606119

وبگردی