آفتاب

بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار یک اصل غیر قابل مذاکره است

بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار یک اصل غیر قابل مذاکره است

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران معتقد است که بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار یک اصل غیر قابل مذاکره است و جامعه کارگری پیش تر بر سر آن اجماع کرده و آن را با قاطعیت به شرکای اجتماعی اعلام کرده است.

«حسین حبیبی» دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: بازگردانده شدن لزوم بازگرداندن لایحه معیوب اصلاح قانون کار یک امر بدیهی است و از آنجایی که امور بدیهی نیازی به مذاکره ندارند، جامعه کارگری نیز دلیلی نمی‌بیند که بخواهد در این مورد چانه زنی کند.

حبیبی با اشاره به جلسه فردای شورای سه جانبه ملی در خصوص اجماع بر سر بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار، تصریح کرد: در جلسات پیشین شورای ملی و تجمعات کارگری مقابل مجلس اعلام کردیم که این لایحه ضد کارگری مشکلات فعلی جامعه کارگری هزار برابر می‌کند و چون به اذعان مسئولان مربوطه در این رابطه هیچ توافقی صورت نگرفته است پس درنتیجه بازگرداندن این لایحه یک امر بدیهی است.

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه هیچ درنگی را بر سر بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار نمی پذیریم،  افزود: این لایحه مخرب و خانمان سوز جدال و مناقشاتِ  میان  کارگر و کارفرما را به گفتمان مرسومِ روابط کار تبدیل می‌کند.

حبیبی هر گونه اصلاح قانون کار را  منوط به تقویت نظام حمایت‌های موجود در قانون کار دانست و افزود: لایحه فعلی هیچ بویی از حداقل حمایت موجود در قانون کار نبرده است از این رو اگر هم روزی دولت بخواهد برای اصلاح قانون کار لایحه‌ای بنویسد باید حمایت را قوام بخشد و نه اینکه آنها را حذف کند و بعد بگوید لایحه نوشته است.

وی در پایان افزود: از سویی شورای ملی سه جانبه هم نباید دست به بررسی لایحه اصلاح قانون کار بزند و تنها باید به اعلام بازپسگیری لایحه معیوب اکتفا کند.

وی یادآور شد: هر نوع بررسی این لایحه  در شورای ملی سه جانبه به نوعی پذیرفتن لایحه اصلاح قانون کار است و بنابراین خروجی جلسه فردا نیز باید اعلام غیر قابل مذاکره بودن بررسی لایحه اصلاح قانون کار باشد.

کد N1606113

وبگردی