آفتاب

بروجردی و فواد معصوم آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند

بروجردی و فواد معصوم آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در دیدار با فواد معصوم رییس جمهور عراق، آخرین تحولات منطقه، عراق و روابط دو جانبه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار بروجردی سلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد.
رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان دیدارش با فواد معصوم به خبرنگاران گفت که در این دیدار در زمینه برداشتن گام های بلند در گسترش روابط دو کشور بحث و گفت وگو شد و ما از اقدام نمایندگان پارلمان عراق در برپایی نشست گفت وگوی بغداد که در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته برگزار شد، قدردانی کردیم.
مهمترین مسائل و تحولات منطقه از جمله عراق و سوریه از جمله مهم ترین محورهای گفت و گوی دو طرف بود که علاء الدین بروجردی به آن اشاره کرد.
وی همچنین گفت که نتایج سفر اخیرش به لبنان و سوریه را به اطلاع رئیس جمهور عراق رسانده و در این خصوص تبادل نظر کرده است.
بروجردی با اشاره به روابط ویژه دو کشور ایران و عراق گفت که در این دیدار بر تداوم تبادل نظرها و مشورت های مستمر بین دو کشور تاکید شد.
بروجردی که برای شرکت در همایش نشست گفت وگوی بغداد و آینده عراق بعد از داعش دربغداد بسر می برد، طی سه روز گذشته با مقام های مختلف از جمله سلیم الجبوری رئیس پارلمان، ابراهیم جعفری وزیر خارجه، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی و برخی شخصیت های برجسته این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین در نشست گفت وگوی بغداد که در آن نمایندگانی از پارلمان های چندین کشور منطقه از جمله سوریه، لبنان، مصر و اردن شرکت داشتند، سخنرانی کرد.
49312

کد N1605985

وبگردی