آفتاب

مسئول جذب نیروی داعش در اسپانیا بازداشت شد

مسئول جذب نیروی داعش در اسپانیا بازداشت شد

ایلنا: پلیس اسپانیا یک مظنون تروریستی را که به جذب نیرو برای داعش اقدام می‌کرد، بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت کشور اسپانیا امروز – دوشنبه – اعلام کرد که پلیس این کشور، یک فرد مراکشی را که مظنون به رهبری یک هسته داعش در این کشور بود، بازداشت کرد. این هسته تروریستی اقدام به جذب داوطلبان و اعزام آنها به ترکیه برای آموزش می‌کرده است.

این فرد بازداشت شده که اقامت اسپانیا را نیز داشت، در شهر شمالی «سان سباستین» بازداشت شده و گفته است که از سال ۲۰۱۰ در حال جذب مبازران احتمالی از طریق اینترنت یا به صورت حضوری بوده است.

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد: «‌این فرد مظنون به جذب نیرو‌های جدید بسیار فعال بوده و با وجود مخاطرات احتمالی در منزوی شدن اجتماعی به جوانان نزدیک می‌شد. وی افرادی را که از منظر احساسی به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته  یا بی‌ثبات بوده‌اند را از طریق موقعیتش به عنوان یک مربی بکس و با کسب اعتماد مردم، جذب می‌کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که افراد جذب شده جدید به ترکیه فرستاده می‌شدند و از آنجا نیز آموزش‌ها و دستورالعمل‌ها برای انجام حمله‌های احتمالی در اروپا را دریافت می‌کردند.

بر اساس اعلام این بیانیه، دو عضو دیگر این هسته که تا کنون بازداشت شده‌اند شامل یک هم‌اتاقی قبلی که در مراکش بازداشت شده و فرد دیگری که در استراسبورگ در فرانسه بازداشت شده‌ است، می‌شود.

 

 

 

کد N1605920

وبگردی