آفتاب

اقدامات ایران در مبارزه با موادمخدر بسیار تاثیرگذار است

اقدامات ایران در مبارزه با موادمخدر بسیار تاثیرگذار است

دیتر رومن رئیس پلیس فدرال آلمان در حاشیه بازدید از مرزهای سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم مثبت و بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به هزینه‌های هنگفتی که ایران همه ساله برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر متحمل می شود گفت: تقدیم بیش از سه هزار شهید مبارزه با مواد مخدر تنها بخشی از هزینه جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با باندهای مافیایی و تجارت بین المللی مواد افیونی است .

محمد ملاشاهی در این بازدید همچنین به تشریح وضعیت امنیتی و اقتصادی مناطق مرزی مشترک با کشور افغانستان و اقدامات کشور در تربیت نیروهای متخصص مرزبانی، ساخت یگان‌های مرزی، بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، اجرای طرح انسداد فیزیکی نظیر حفر کانال، ساخت دیوار خاکریز، نصب سیم خاردار و انسداد دهانه‌های کوهستان پرداخت .

بر اساس این گزارش رئیس پلیس فدرال آلمان و هیات همراه روز شنبه پس از بازدید یک روزه از مرزهای سیستان و بلوچستان و مجموعه تاریخی شهر سوخته سیستان، زاهدان را به مقصد تهران ترک کردند .

 

کد N1605864

وبگردی