آفتاب

حمایت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ساخت سریال «شهرزاد»/ این سریال یک شاخص اقتصادی در آثار فرهنگی بود

حمایت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ساخت سریال «شهرزاد»/ این سریال یک شاخص اقتصادی در آثار فرهنگی بود

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با آفتاب درباره سریال «شهرزاد» گفت : از میان سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش شده «شهرزاد» تنها سریالی است که آن را دنبال کرده ام. در این سریال موضوعی که به نظر بنده منطقی و درست می آمد فضای به اصطلاح رئال یا واقعی آن بود. یعنی فضای زندگی مردم ایران را به گونه ای نشان داده بود که مخاطب می توانست باور کند.

وی افزود:اقبال عمومی به این سریال خیلی خوب بوده است و چون بخش مهمی از از اوقات فراغت مردم را پر می کند بعید می دانم با موانعی جدی رو به رو باشد. از نظر اقتصادی هم، با توجه به اینکه در فضای فرهنگی موضوع عدم موفقیت اقتصادی سریال های شبکه نمایش خانگی بیان می شد؛ می توان «شهرزاد» را یک شاخص اقتصادی در نظر گرفت. سریالی که فروش خوبی داشت و در روزهای اول پخش هر قسمت، به فروش خوبی می رسید. قابل ذکر است که این اقبال عمومی نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز، به عنوان یک اثر قابل توجه، وجود داشت.
سیاوشی در ادامه بیان کرد:موضوعی که در این سریال نظر من را جلب کرد این بود که زن به عنوان شخصیت اصلی داستان، انسانی منفعل که به اصطلاح تمام زمان خود را در آشپزخانه می گذراند، نبود. بلکه یک زن فعال در عرصه اجتماعی را به تصویر می کشید و روایتی از زندگی خیل عظیم زنان تحصیل کرده جامعه بود که نشان میداد با وجود مشکلات آن زمان در ارتباط با حضور زنان در جامعه، زنان حضوری فعال در جامعه داشته اند.
وی در پایان گفت: به عقیده من در فصل دوم «شهرزاد»، بیان وقایع مهم دورانی که داستان سریال در آن روایت می شود می تواند در جذب بیشتر مخاطب تاثیر گذار باشد. همچنین نمایش تغییر و تحول در پوشش مردم ایران در طول این تاریخ هم می تواند بر جذابیت کار بیفزاید./ آفتاب
کد N1605860

وبگردی