آفتاب

پرنس چارلز کتابی درباره تغییرات آب و هوایی نوشت

پرنس چارلز کتابی درباره تغییرات آب و هوایی نوشت

پرنس چارلز ولیعهد بریتانیا کتابی درباره تغییرات آب و هوایی نوشته است که تا آخر همین ماه به بازار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک نیوز، ولیعهد بریتانیا کتابی با عنوان «تغییرات آب و هوایی» با توجه به چالش‌ها و موقعیت‌های ممکن در این زمینه نوشته است. این کتاب با همکاری تونی جونیپر مدیر پیشین «جمعیت دوستان زمین» نوشته شده است. امیل شوکبورگ دانشمند علوم آب و هوا نیز از همکاران این دو در نوشتن کتاب بوده است.

این کتاب از سوی پنگوئن بوکز و ۲۶ ژانویه به بازار می‌آید و قیمت ۷.۹۹ پوند برای آن درنظر گرفته شده است.

این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌هایی است که با عنوان «متخص لیدی برد» منتشر می‌شود. کتاب قبلی این مجموعه که سال ۲۰۱۵ به بازار آمده بود تا کنون ۳ میلیون نسخه فروش داشته است. ناشر کتاب گفته است: این مجموعه در دورانی که از آن به عنوان «پسا-حقیقت» یاد می‌شود و به دوران برکزیت و دونالد ترامپ مربوط است، اهمیت دارد  و متخصصان باید در برابر انکارهای سیاستمداران ایستادگی کنند و با انعکاس روشن، در دسترس و تعیین کننده خود عقایدشان را در جهان علوم ، تاریخ و فرهنگ برای مردم منتشر کنند.

دو عنوان دیگر از این مجموعه که در دست انتشار قرار دارد شامل «تکامل» نوشته استیو جونز و «مکانیسم کوانتوم» نوشته جیم الخلیلی است که به زودی منتشر می‌شوند. دو عنوان دیگر که تابستان منتشر می‌شوند شامل «نبرد بریتانیا» نوشته جیمز هالند و «شکلتون» نوشته بن ساندرز است.

مجموعه لیدی بردز که پیشتر برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شد با اقبال شدیدی که از کتاب‌های بزرگسالان آن به عمل آمد، انتشار این مجموعه را ادامه داده است .

پرنس چارلز مدت‌هاست در زمینه تغییرات آب و هوا فعالیت دارد و گفته است ایده نوشتن این کتاب وقتی در سال ۲۰۱۵ برای شرکت در کنفرانس تغییرات‌ آب و هوایی سازمان ملل در پاریس دعوت شده بود به ذهنش راه یافت. او سپس با متخصصانی در حوزه گرمایش زمین صحبت کرد و به این نتیجه رسید که راهنمای اساسی برای این موضوع پیچیده به اندازه کافی وجود ندارد. خود پرنس چارلز موضوع یکی از کتاب‌های «لیدی برد» برای کودکان بود که سال ۱۹۸۱ منتشر شد و به مناسبت ازدواج او با پرنسس دایانا به بازار آمد.

کد N1605816

وبگردی